תכף אשוב: יובל פרוינד בסינגל בכורה - מי מריבה - חסידיניוז

תכף אשוב: יובל פרוינד בסינגל בכורה – מי מריבה

מאת: מתי שיינברג | י״ט באדר ה׳תשע״ב (13/03/12) 9:48 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

יובל פרוינד  - מי מריבה

יובל פרוינד (37) נולד וגדל בשרון בכפר-סבא ובבגרותו נדד צפונה לגליל התחתון למצפה בית רימון. מלמד כיום במכינה קדם-צבאית בבית רימון. עוסק בכתיבה בתחומי הרוח בעיקר בתורת הרב קוק. לפני שנה יצא הספר 'ניצוצות' פרויקט של ידיעות אחרונות, ראש יהודי ושלו – תרגום תורות של הרב קוק לשפה פופולרית, ממנו נמכרו מעל 10,000 ספרים והתגובות היו מצוינות גם בתקשורת וגם מאנשים שבתחום.

מוסיקה תמיד היתה מרכיב חזק בחייו, תמיד נמשך לעולם המוסיקלי, להפקה, לטקסטים, לרעיונות. אבל מהצד. לא כחלק מהעניין. בגיל 32 בעקבות תהליך אישי שעבר הבין שהוא חייב לקפוץ פנימה והחל לימודי נגינה על גיטרה, כשמהר מאד המורה – גל דהן – הפך למורה דרך ולמפיק אישי והניצוצות התחילו לעוף באוויר. נכתבו הרבה מאד טקסטים ולחנים, שלאחר מספר שנים התגבשו לאלבום הבכורה.

הסגנון המוסיקלי של האלבום נע בין שני כיוונים – בלדות לבין רוק מגוון שמושך קצת לכיוון שנות השבעים. הרבה מחשבה הושקעה בחיבור בין המוסיקה למילים – גם בלחן וגם בעיבוד. מבחינת הטקסטים נבחרו רק המשובחים ביותר כאלו שמתקרבים לאזור של שירה ממש ועומדים בזכות עצמם.

הסינגל 'מי מריבה' נכתב בעקבות תובנה ש"שקעה" בליבו של יובל – על הכוח החיובי שמסתתר בתוך המריבה. המים שבתוך האש. הסיפור המקראי הקשה שבו משה מכה על הסלע בזעם נקרא דווקא 'מי מריבה' וזה עניין אותו שלמריבה קוראים מים. מבין השירים הראשונים שנכתבו. משלב פיוטיות ורעיון עמוק עם טיפת קריצה. הוא קצר וקולע – ישר לנקודה. מי מריבה הם עדיין מים.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/03/yuvalfroind-meimeriva.mp3|titles=יובל פרוינד – מי מריבה]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: ,


תגובות (2)

  1. שמוליק הגיב:

    לא רע בכלל

  2. אני!! הגיב:

    איזה מרגששששששששששששש!

השאר תגובה

תוכן תגובה