אדומי השפתות חוגג אלבום זהב במופע מיוחד - חסידיניוז

אדומי השפתות חוגג אלבום זהב במופע מיוחד

מאת: מערכת חסידיניוז | ד׳ בתמוז ה׳תשע״ב (24/06/12) 10:27 | הופעות | הדפס הדפס

אדומי השפתות - צילום אלמה מכנס

ספר-הדיסק עטור השבחים 'אדומי השפתות' / שירי אבן גבירול, בלחנים של ברי סחרוף ורע מוכיח הגיע למעמד 'אלבום זהב'. במופע חגיגי הם יארחו את הרב הפייטן חיים לוק, מהמובילים והמייצגים של הפיוט הצפון אפריקאי בעולם – אי"ה ביום חמישי, כ"ב תמוז תשע"ב בזאפה אמפי שוני.

בתקופה בת ימינו, בה החיים נמדדים במספרים זהו צעד חסר תקדים המסמל אג'נדה תרבותית ישראלית שרירה וקיימת, בו זוכה לתהילה ופופולאריות אחד מגדולי המשוררים העבריים שחי ופעל לפני כ 1,000 שנים. כיום, עשרות אלפים שרים את שיריו של אבן גבירול ופוקדים את ההופעות של ברי סחרוף ורע מוכיח, המלווים באנסמבל המפואר של 'אדומי השפתות' המורכב מעוד שמונה מוסיקאים מהטובים בארץ. המופע שהוגדר לא אחת כמופע מהמופלאים והטובים שנראו כאן מתלכד רק בהזדמנויות נדירות למס' מופעים מצומצם בשנה.

על האלבום והמופע: סחרוף ומוכיח עורכים מסע בזמן, הם מחברים בצלילים ובמילים בין עולמו של גדול משוררי ספרד לבין עולמנו המודרני. המוזיקה המקורית שכתבו קשובה אל המפגש הנדיר והמיוחד שהתקיים בספרד בין התרבות היהודית הגבוהה לבין התרבות הערבית. הצליל של העבר מתחבר אל הצליל של ההווה לשלמות מוזיקלית אחת.

לחצו PLAY לצפייה בקטע 'שפל רוח' מתוך המופע

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 3.75
Loading...

תגיות: , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה