אלבום מזכרת מאירוע סיום הש"ס בבניניי האומה - חסידיניוז

אלבום מזכרת מאירוע סיום הש"ס בבניניי האומה

מאת: מערכת חסידיניוז | י״ד באב ה׳תשע״ב (02/08/12) 11:30 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

יצחק מאיר - סיום הש"ס

מארגני האירוע החגיגי לציון סיום הש"ס שיתקיים בבנייני האומה בירושלים, ביום חמישי הקרוב (יד' אב), הכינו הפתעה למשתתפים. אלבום מזכרת מהאירוע.

באלבום ביצוע חדש לשירים של מי שיסד את מסורת לימוד הדף-היומי ר' מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, שעם גדלותו בתורה, מסתבר, היה מלחין בחסד (הרבה שירים שכולנו מכירים, כמו "אשרי אדם" "עוצו עצה ותופר" ועוד, הולחנו על ידו).

שיר נוסף מבוסס על דברי הזוהר הקדוש בשבח לומדי התורה ועמליה:
"כד יתבין ישראל ועסקין בשמחת התורה, קודשא בריך הוא אומר לפמליא דיליה חזו בני חביבי דמשכחין בצערא דילהון ועסקין בחדוותא דילי". . ובתרגום לעברית: כאשר יושבים ישראל ועוסקים בשמחת תורה, הקב"ה אומר לפמליתו' ראו בני חביבי ששוכחים את צערם ועוסקים בתורה שהיא שמחה שלי". יש המייחסים את השיר הזה ג"כ לר' מאיר שפירא, אך המסורת הרווחת היא כי החזון-איש זצ"ל הוא מלחין השיר.

עוד שיר באלבום הוא לחן לדברי רבי חיים בן עטר בספרו "אור-החיים", על הפסוק "ושמחת בכול הטוב אשר נתן לך ה' אלוקיך" (דברים כו, יא)

"אם היו בני אדם מרגישים במתיקות וערבות טוב התורה, היו משתגעים ומתלהטים אחריה. ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם." המלחין החסידי הרב הלל פלאי ("שירו למלך" "אלוקים צבאות" "אוחילה לאל"), הלחין לאחרונה את פיסקה זו, וכאמור, אף ביצוע מחודש לשירו נמצא באלבום.

יצחק מאיר הוא המבצע את השירים באלבום ואיתו במלאכה ערן קליין (פסנתר ואקורדיון), ניר מוצרי (כינור וחלילים), יוסל'ה אשל (גיטרות) ושלמה מינצברג (קלרינט).

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'כד יתבין' מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/08/kad-yatvin.mp3|titles=יצחק מאיר – כד יתבין]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.00
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה