דודי קאליש ומקהלת ידידים באלבום משובח: אזכרה - חסידיניוז

דודי קאליש ומקהלת ידידים באלבום משובח: אזכרה

מאת: יוסי אשרי | ל׳ בשבט ה׳תשע״ג (10/02/13) 14:01 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

דודי קאליש וידידים - אזכרה

אחרי ההצלחה של אלבומו האחרון 'פארענטשעס' הגיח המוזיקאי דודי קאליש לעבודה משותפת על אלבום סולו נוסף עם ינקי אורלנסקי ו- 'מקהלת ידידים' בארה"ב.

באלבום החדש שירי רגש, כיסופין וערגה על פני זמירות שבת, עם לחנים חדשים מבית משפחת קאליש. כל העיבודים באלבום הינם פרי עטו של דודי קאליש, והפעם נוספו כינורות, כלי מיתר ונשיפה היוצרים הרמוניה מושלמת, אמן הגיטרה אבי סינגולדה לא נפקד וממשתף בקטעי סולו מיוחדים ואמנים אורחים כדוגמת שלמה טויסיג ומנחם מושקוביץ.

האלבום פותח בשיר שמסתמן כלהיט: 'לקראת שבת שוב' בלחנו של אליעזר קאליש, עם מקהלת ילדים מבית היוצר של חיים יצחק גולדמן. שירים נוספים המסתמנים כלהיטי האלבום: שיר הנושא 'אזכרה', והשיר 'שמע ישראל' בלחן מקורי של דודי באידיש, המבטא את משמעות הפסוק במלואו, שהיהודי הוא נעלה בכל מצב בכל מקום ובכל זמן, ויש לו ניצוץ המתעורר בליבו, ואז ממלמל את הפסוק: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

להיט נוסף הוא: 'שתשים דמעותינו' שנוצר בימי הסליחות עם שחר, עת משכים כל יהודי בשעת בוקר המוקדמת להשקיף על פני ארון הקודש של חצר הקודש 'בעלזא', ולשמוע את התחנונים היוצאים מפי קודשו של האדמו"ר שליט"א, "שתשים דמעותינו בנאדך להיות, ותצילנו מכל גזרות רעות קשות אכזריות, כי לך לבד עינינו תלויות", לאחר ההתעלות הזו דודי מקבל השראה, ואוסף את החברים לכתיבת לחן שילבב את עם ישראל לתשובה ולמעשים טובים.

לחצו PLAY להאזנה למיקס משירי האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/02/yedidim-preview.mp3|titles=דודי קאליש וידידים – אזכרה]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.56
Loading...

תגיות: , , , , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה