גלריה: אוחילה לאל - קונצרט החזנות בגוש-עציון - חסידיניוז

גלריה: אוחילה לאל – קונצרט החזנות בגוש-עציון

מאת: מערכת חסידיניוז | כ״ג באלול ה׳תשע״ג (29/08/13) 8:04 | חזנות | הדפס הדפס

חזנות בגוש עציון

מאות מתושבי הגוש ואורחים שהגיעו במיוחד לערב זה מכל רחבי-הארץ גדשו את אולם מתנ"ס גוש עציון לשמוע וליהנות מקונצרט חזנות נפלא ומקצועי. הקונצרט אורגן ביוזמתה ובהפקתה של סימה גל, רכזת המוזיקה והתרבות-התורנית במתנ"ס גוש-עציון, בסיוע יהודה קלמן, העומד מאחרי אירועים רבים בעולם-החזנות והמוזיקה היהודית.

בקונצרט השתתפו: החזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון, החזנים צבי וייס ודניאל כלטוב, מקהלת מכון תל-אביב לחזנות בניצוחו של החזן נפתלי הרשטיק והרכב כלים ייחודי (אבוב, בסון וחליל צד) בניהולו המוזיקלי של מאסטרו ריימונד גולדשטיין, שהפליא בנגינת הפסנתר במהלך כל הערב והיה אחראי לכל העיבודים המיוחדים שהושמעו בקונצרט. חלק מהעיבודים הוזמנו ונכתבו במיוחד לכבוד קונצרט זה שבגוש עציון.

את הערב הנחה אסף קליין, שדרן רדיו "גלי ישראל", שהוסיף ווארטים, סיפורים ומדרשים, כפי שנוהג לעשות בתכנית הרדיו שלו "שעה-לשבת", ברדיו גלי-ישראל. נגלה לכם כי חלקים מקונצרט זה ישודרו בתכנית מיוחדת – "אוחילה לא-ל" – ברדיו גלי-ישראל בערב ראש-השנה הבעל"ט בשעה 16:00.

רפרטואר הקונצרט כלל שילובים מגוונים בין כל המשתתפים, מקטעי חזנות מסורתיים ברוח הימים הנוראים ("כל נדרי", "טיהר רבי ישמעאל", "היום הרת עולם"), דרך "אבינו מלכנו" בלחן של ינובסקי – המוכר יותר מפיה של הזמרת ברברה סטרייסנד, קטעי תפילה מוכרים ("זכרנו לחיים" והקדיש החסידי), ועד "לא תדע מלחמה" – לחן איטלקי של קונטינלו ומילותיה של תלמה אליגון, בדואט מרגש של החזן הראשי לצה"ל וממלא מקומו. הקהל השתתף בשירה לכל אורך הקונצרט וניכר כי רובו מצוי בעולם החזנות. אך השיא הרגשי היה במחרוזת "ניגוני החובה" לימים הנוראים, בלעדיהם אין כמעט כניסה להיכל הקדושה: אוחילה לא-ל – חמול על מעשיך – מכניסי רחמים, מפי דניאל כל טוב. נדמה כי לא נותרה עין יבשה …

גלריית תמונות, צילומים: קובי הרשברג.

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: , , ,


תגובות (3)

  1. רמי דיין הגיב:

    לא הבנתי מהכתבה אם החזן הצבאי הראשי שר גם מנגינות ספרדיות, או שהלחן הכשר היחידי הוא האשכנזי ואילו הלחן הספרדי נותר מחוץ לגדר?

  2. איילת חי הגיב:

    שלום רב, תמונות יפות מאוד אבל איפה התמונות של החזנים יואל גפני ושלום סלומון?

השאר תגובה

תוכן תגובה