אהרן רזאל בלהיט קיץ: כל הרוחות שבעולם - חסידיניוז

אהרן רזאל בלהיט קיץ: כל הרוחות שבעולם

מאת: יוסי אשרי | כ״ה באייר ה׳תשע״ד (25/05/14) 16:24 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

אהרן רזאל - כל הרוחות

האלבום הקודם של אהרן ("קבעתי את מושבי בבית המדרש"), הפך לדגל וסמל. קהלים שונים שאוהבים את התורה ואת בית המדרש נעמדו מאחורי הצלילים והמילים והפכו אותו לאלבום הבולט ביותר של תשע"ג. מונע מהחיבה לתורה וללימוד התורה מתוך עמל מתחיל כעת אהרן את מסעו לעבר האלבום הבא. רזאל, בן למשפחה ישראלית מוזיקלית ענפה, הצביע באלבום הקודם על היעד הנכסף מבחינתו – בית המדרש. מסעו הארוך אל לימוד התורה השפיע ומשפיע על יצירתו ועל שגרת יומו ובעל השלכות עמוקות בכל מה שנוגע לאווירה שמייצר לימוד התורה.

הלהיט החדש נוצר עם החבר'ה על הדשא. פעמים רבות מוזמן רזאל לשיר עם בני הישיבות ב'זיצים' וכמעט תמיד באופן ספונטאני, מבקשים החבר'ה שימציא עבורם במקום, שיר או ניגון, לפי הצורך והאקטואליה. בקיץ שעבר באחד הקעמפים המושקעים בין אחת לארבע לפנות בוקר, נולד שיר הרוחות.

"זה קרה בקעמפ של ישיבה אחת מאד מוכרת", נזכר אהרן, "אי שם באיזה מוסד חינוכי שיצא לחופשה (שם על פי רוב מתקיימים הקעמפים האגדיים), איפה שהוא בין אחת לארבע בבוקר (אלו השעות שה"זיצים" נערכים), היכן שהוא בין הדשא וחדר אוכל (המרחק מבתי התושבים הנמים, נלקח בחשבון) ומתישהו בין "קבעתי" ו"זמן הגאולה" לבין מקבץ שירי קרליבך (זה הרפרטואר שלי בהופעות מסוג זה), התחלתי לשיר את השיר הזה תוך כדי הצטרפות של החבר'ה בשירה וריקוד עד שהאיר השחר ונולד 'כל הרוחות'…"…

מילות השיר והפזמון "ואפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בנו- אין מזיזים אותנו מכאן!!", הן פרשנות עדכנית של אהרן רזאל על הכתוב בפרקי אבות "כל שמעשיו מרובים מחכמתו דומה לאילן שענפיו מועטים ושורשיו מרובים. אפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בו- אין מזיזים אותו ממקומו"

הדימוי החזק והיפהפה על '…משהו שעומד איתן נגד כל הזרמים, התנגדויות וקשיים, ומחזיק בכל זאת בכל הכוח העוצמה', שבה את דמיונו המוזיקלי של רזאל. "אין מתאים ממילים אלה, להמשיל זאת על עולם התורה בכלל ולבתי המדרש בדורנו בפרט", אומר רזאל, "אבל בעיני זהו מסר חשוב שמסמל את העם היהודי בכלל. כנגד- כל הרוחות שבעולם"…

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.57
Loading...

תגיות:


תגובות (2)

  1. אברהם בז'ה הגיב:

    לדעת מי אתה כיהודי. (אמת, עצמה, קדושה ). מוצלח ומיוחד. אהבתי מאד. ישר-כוח גדול לאהרן רזאל על המילים על הלחן וגם על הביצוע המקסים והמרגש.

השאר תגובה

תוכן תגובה