יחיאל ליכטיגר ודניאל מזרחי מגישים: מה רבו - חסידיניוז

יחיאל ליכטיגר ודניאל מזרחי מגישים: מה רבו

מאת: יוסי אשרי | י׳ בטבת ה׳תשע״ה (01/01/15) 9:31 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

יחיאל ליכטיגר ודניאל מזרחי

הסיפורים על אמונתו היוקדת של מזרחי, כמו גם כשרונו המוזיקלי המבורך, שהנפיק ארבעה אלבומים שהולחנו על ידי זמרים מובילים, עשו להם כנפיים והגיעו גם לליכטיגר. "כששמעתי לראשונה את דניאל באחד השירים שכתב , שיר שהולחן על ידי מנדי ג'רופי, אני מוכרח לציין שהייתי בהלם מוחלט. התקשיתי להאמין שמאחורי מילים עם כל כך הרבה אמונה, עומד אדם משותק שבעצם מתקשר באמצעות מוט המחובר לראשו. עניין אותי לבדוק מי עומד מאחורי שירים עם מילים כה נשגבות על אמונה פשוטה בבורא עולם".

יצירת הקשר עם דניאל הייתה לאחר שליכטיגר שמע שלמרות מגבלותיו הפיזיות, הוא עומד בראש פרויקטים גדולים ומריץ אותם בלי בעיה. "רציתי שיהיה אדם כזה לצדי בהפקת האירועים שלי, וזה למעשה מה שהצעתי לו – להיות האמרגן שלי. אלא שגם בהתכתבויות הרבות שלנו, עדיין התקשיתי להאמין שמדובר באדם עם מוגבלות כלשהי. לפניי נגלה אדם רגיל לחלוטין – חכם, מוכשר, שיודע להביע את עצמו היטב. אחד כזה שיכולתי להגיד עליו הרבה דברים – אבל בטח לא שהוא מוגבל".

כבר במהלך השיחה הראשונה שלהם, הציע מזרחי לליכטיגר להלחין את השיר 'מה רבו' שכתב לפני שלוש שנים, על שפת הכנרת. "את השיר הזה כתבתי כשביקרתי באחד מחופיה הקסומים של הכנרת. אני זוכר שהבטתי על יופי הבריאה, על הנוף הקסום שמסביבי וממש התרגשתי", משחזר מזרחי.

המוזיקה והשירים שהוא כותב גורמים למזרחי תענוג עילאי ו'מרוממים את הנשמה', כלשונו. את השיר המקסים ושופע האמונה 'מה רבו', חיבר מזרחי בעשר דקות בלבד – עובדה שיש בה כדי ללמד אותנו דבר או שניים על האמונה החזקה המפעמת בו. ליכטיגר שילם ממיטב כספו לאולפני 'גל קול', שכר את שירותי הקלידן טוביה גרודקה, ושקד על הלחנת השיר לילות כימים. כיום, משהסינגל הנפלא יצא לאור הוא אומר: "זו הדרך שלי להצדיע לדניאל על האישיות שלו, על מילות השירים שהוא מחבר, ועל הדרך הנפלאה שהוא עושה בחיים".

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 3.75
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה