אביתר בנאי בשיר וקליפ אישי וחדש: פרגולה - חסידיניוז

אביתר בנאי בשיר וקליפ אישי וחדש: פרגולה

מאת: יוסי אשרי | כ׳ באב ה׳תשע״ו (24/08/16) 13:42 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

אביתר בנאי - פרגולה

מאז צאת אלבומו האחרון, מופיע אביתר ללא הפסקה, ובמקביל ממשיך לכתוב, להלחין ולהקליט חומרים לאלבום הבא. גם הפעם, כמו בסינגל הקודם "תמיד לפני הגשם" בוחר אביתר לשחרר שיר מתוך מעבדת היצירה, עוד טרם סיום העבודה על האלבום כולו.

"תמיד לפני הגשם", השיר שיצא לפני מספר חודשים, הוגדר על ידי אביתר כביטוי להלך רוח "סגור ומכווץ. רועש ודוחק. מסוכן ומוזר. מאוד".ב"פרגולה", השיר החדש, מפיל אביתר את הקיר הרביעי ומזמין אותנו לפסוע לרגע אל חייו, מחשבותיו, פחדיו והרהוריו באופן האינטימי, החשוף, והאמיץ ביותר, כפי שניתן לראות גם בקליפ האישי המלווה את השיר, אותו ביים הבמאי הדוקומנטרי דורון צברי.

אביתר: "יש שאדם רוצה דברים ועד שלא ישיג אותם הוא יישאר רעב וחסר. למשל הצלחה וקהל. יש שאדם צריך הצלחה וקהל ועד שלא ישיג את זה הוא יישאר רעב וחסר. אני מכיר את זה. מכיר את זה טוב. רעב אין סופי ובלתי מסופק. נשען על דברים שמחוץ לי. ואם אין לי אותם אני יכול ליפול. זה מסוכן כי על דברים שמחוץ לי קשה לסמוך. היום הם פה מחר לא. משענת קנה רצוץ. איזה פחד זה להיות מארדונה. יום אחד כולם משתחווים למחרת אתה הזיית המאה.

שנים שאני מנסה לבנות בתוכי משען אחר. קיים. נצחי. פנימי ובלתי מותנה. אני מאמין שבתוך נשמה של כל אחד יש יופי ואוצרות גדולים. כשהוא מכיר בהם ולומד אותם ומקשיב להם הוא כבר לא זקוק להכרה או למשען מדומה וחולף אחר. לפעמים על הבמה זה קורה לי. ואז אני מתמלא במוזיקה ובאהבה ואני טועם חירות אמיתית. לרוב אני לא שם ולכן עדיין אני מקנא ומפחד. אבל אני הולך לשם. וגם אם לא אגיע. לשם אני הולך.

'פרגולה' זה שיר על אחד שתפוס בדברים חיצוניים והוא מת להשתחרר מזה.אני לא בועט בדברים האלה שאני מדבר עליהם בשיר. הדברים האלה הם מתנות מופלאות שאני מודה עליהן מאד, אני רק מבקש לא להיות תלוי, מבקש לעשות את הדברים ממקום נכון. חופשי, מאמין…"

מילים ולחן: אביתר בנאי I עיבוד והפקה מוזיקלית: תמיר מוסקט I במאי קליפ: דורון צברי

לחצו PLAY לצפייה בקליפ

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות:


השאר תגובה

תוכן תגובה