סהר שליט, אמן חדש ומרענן בסינגל חדש: גם אם אלך - חסידיניוז

סהר שליט, אמן חדש ומרענן בסינגל חדש: גם אם אלך

מאת: מערכת חסידיניוז | י״ט בכסלו ה׳תשע״ז (19/12/16) 12:58 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

סהר שליט - גם אם אלך

״גם אם אלך בגיא צלמוות, לא אירע רע. גם אם אדע שאין לי דרך חזרה שבטך ומשענתך המה ינחמוני״ – כך שר האמן המפתיע סהר שליט את מסע חייו המוסיקלי, בו הוא מתאר את נפתולי חייו הרוחניים.

"הרבה מאוד זמן חיפשתי במוסיקה את עצמי. מי אני ? מה יש לי להגיד ? האם אני זמר ״דתי״? מי הקהל שלי? הרי אני חובש כיפה ומגיע מבית דתי –אז הדבר הכי מובן מאליו שזה גם יהיה הקהל שלי. ואז מצופה ממני לשיר שירים שהם בעלי משמעות דתית? חשבתי על החברים שלי וחלק ממשפחתי (חלקם דתיים וחלקם חילוניים) ומצאתי את עצמי מנהל סוג של דיאלוג בין הקודש לחול"

"כנער מתבגר אפילו היתה תקופה בה החלטתי להוריד את הכיפה ולהיות חילוני. שאלתי שאלות , ברחתי ממוסכמות חיפשתי לעצמי תשובות. אחרי זמן למחשבות, כשהכיפה לא הראש הבנתי שהכיפה עבורי היא סמל. הדת מבחינתי היא המהות. שמירת השבת היא לא עונש. היא פרס. היא זמן מנוחה לגוף ולנפש עבורי. זמן משפחה וחברים. היו מקרים שגם בתהליך העבודה על האלבום נשאלתי לא פעם האם הכיפה היא חובה? כי היא ממתגת אותך במקום מאוד מסויים. אפילו בשנה האחרונה מצאתי את עצמי מנהל דיאלוג עם אלוהים. בזמן מחלת אמי. ועדיין למרות הקושי למרות שכל הזמן אני שואל שאלות, לא מוותר. לא מקבל הכל כמובן מאליו הייתי ונשארתי אדם מאמין כשלראשו כיפה. כן. זה מי שאני".

ובתהליך איסוף החומרים לאלבום ,הכרתי צמד אמנים בשם ״הצינורות״. ליאור זיסמן הוא החילוני מבין השניים ואמיתי בן נון ״החרדי״ . שהם בעיני מסמלים בדיוק את זה. את היופי, את הדינמיקה את השונה והמשותף. את השיח המתמיד בין הקודש לחול. הם כתבו לי שני שירים לאלבום הבכורה שלי. "גם אם אלך" הוא השיר השני. חבלי הלידה שלו לא היו פשוטים. רציתי במשפט הזה מתוך ספר תהילים, שהוא משפט המלווה את חיי להביא את ההתמודדות הפנימית שעברתי ואני עובר כל הזמן. החיבור בין הקודש לחול. עליתי אליהם לירושלים. ישבנו כל הלילה וביקשתי מהם לקחת את המשפט הזה ולהביא פנימה את העולמות של שניהם. התוצאה מונחת כאן לפניכם. בעיני היא גשר וחיבור לעולם שלי ההשקה בין הבית המסורת הדת לבין החולין. היום יומי.

וכמה מילים על הקליפ- כחיילים אנחנו מתעמתים לא מעט עם הפחד. עם היציאה אל הלא נודע. הנושא שנבחר לקליפ בא מתוך מקום של רצון להתמודד עם אחד הקשיים הכי רלוונטיים לחברה שלנו. החלטתנו לא לטשטש, להסתכל לאמת הלא תמיד פשוטה בעיניים. יצאנו לקרב עם אמונה גדולה אבל עדיין לקרב.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

לחצו PLAY לצפייה בקליפ

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות:


השאר תגובה

תוכן תגובה