הדסה מציגה: מרפאה לטיפול קול לחזנים וזמרים - חסידיניוז

הדסה מציגה: מרפאה לטיפול קול לחזנים וזמרים

מאת: מערכת חסידיניוז | ט׳ באדר ה׳תשע״ז (07/03/17) 9:11 | חדשות מוזיקה יהודית | הדפס הדפס

הדסה עין כרם

אובדן הקול היא אחת מהבעיות הנפוצות ביותר במגזר הדתי. מנתונים שהתקבלו ממרפאת שיקום הקול של הדסה עולה, כי אחוז הפונים מהמגזר הדתי גבוה בהרבה ומונה בחורי ישיבות לצד מוסרי שיעורים, חזנים ורבנים המשתמשים בקולם להרבצת תורה, תפילה ופלפולי גמרא. מנהלת המרפאה, ד"ר טלי לנדאו זמר מבחינה בקשר סיבתי בין התנאים האקוסטיים בבתי הכנסת, בישיבות ובהיכלי התלמוד לבין היווצרות של הפרעת קול. לדבריה, פלפולי הגמרה ועוצמת התפילה, המופקים בחלל גדול ורועש, מתאדים בחלל גדול ומאלצים את מוסר השיעור, הלמדן והחזן להשתמש בקולו באופן מאומץ ולעיתים לא נכון וממילא להגיע לצרידות ופעמים אף לאובדן קול.

ד"ר טלי לנדאו זמר, מומחית לניתוחי גרון ושיקום קול, מנהלת את השירות להפרעות קול ובליעה בהדסה עין כרם. שם, היא מטפלת בגישה מקיפה ומעמיקה בבעיות קול שונות הנובעות מדיבור באופן לקוי, ממבנה מיתרים בעייתי, ולעיתים אף מגידולים סרטניים העלולים להופיע על מיתרי הקול. במרפאת הקול ניתן מענה טיפולי רחב בהתאם לחומרת הצרידות, המבוסס על אבחנה מדויקת בעזרת בדיקת קול חדשנית המתועדת בווידאו, לצד הערכה על ידי קלינאית תקשורת המפענחת את איכות קולו של המטופל. במסגרת הטיפול, יעבור המטופל הדרכה לשמירה על היגיינה קולית על ידי קלינאית תקשורת, ראשיתה של הדרך להפקת קול צלול והתגברות על בעיות קול שונות.

במקביל לעבודה במרפאה, מנפצת הד"ר כמה מיתוסים בנוגע לתרופת הסבתא המטפלות בצרידות. מסתבר שאותן ביצים נאות ושמני זית, אינם מועילים לצרידות התוקפת את אנשי הבמה ו"ספורטאי קול" כרוניים. להם, ממליצה לנדאו לתת מידי פעם מנוחה למיתרים ולהשתמש במפזר אדים קרים או חמים. "הקשיבו לגוף ואל תתנו למיתרי הקול שלכם לכאוב. במקרה של כאב או צרידות מתמשכת, לכו להיבדק ותוכלו למנוע בעיות אובדן קול, לקבל טיפול ולאפשר גילוי מוקדם"

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות:


תגובות (1)

  1. גולדה קורנבליט הגיב:

    לד"ר טלי המדהימה והאנושית
    כזכור,עברתי אתמול ניתוח
    היית שליחה נאמנה של רבון העולמים
    רציתי להודות מקול הלב{זו לא שגיאת כתיב}
    אין לי מילים…גם במובן הפשוט
    רציתי לשאול האם יש מציאות לעצור שיעול? מילים הן בשליטתי האם גם שיעולים?
    כמו כן אני מקוה שאת לא כועסת, אך אני יודעת שחלק נכבד מהפצינטים שלר הוא חרדי האם לא נושב מהשלט בכניסה לחדר הטיפולים לעג על ציבור שלם וגם הכפשה?
    דרך אגב תכננתי לקחת אותך בשר"פ כמנהג ה"דוסים" אין לי מושג מה התפקשש
    בדרך

השאר תגובה

תוכן תגובה