הקאמבק של יהודה גלאנץ: חי וקיים! - חסידיניוז

הקאמבק של יהודה גלאנץ: חי וקיים!

מאת: יוסי אשרי | י״ז באדר ה׳תשע״ב (11/03/12) 13:58 | אלבומים חדשים | הדפס הדפס

יהודה גלאנץ - חי וקיים

יהודה גלאנץ בהחלט צריך להזכיר לנו שהוא חי וקיים. אחרי שכיכב לפני יותר מעשור עם להיטי הענק 'נעלה', 'מוכרחים לרקוד' ו'רק לצעוק אל השם' והוציא את אלבומו המקורי האחרון 'מוכרחים לרקוד' לפני כתשע שנים, יהודה ירד למחתרת למספר שנים, כך שהאלבום החדש והמושקע הוא אכן מאורע משמח ומרגש.

יהודה הוא חלוץ המוסיקה הלטינית היהודית המקורית וכמות הכלים שהוא מנגן עליהם היא עצומה. יהודה מנגן על הצ'ארנגו כלי בוליביאני במקורו, על פסנתר, אקורדיון, גיטרה קלאסית וחשמלית, חלילי פאן ועוד כלים נוספים. העושר המוסיקלי שלו מובא לידי ביטוי כמובן באלבום החדש שכל רצועה בו מושקעת ומלאה בכלים מיוחדים ומעניינים.

סגנונו המוזיקלי של גלאנץ נע בין רוק, מוזיקת עולם, ג'אז ומוזיקת נשמה עם מקצבים שמחים וקליטים. באלבום ניכרת השפעה גם מהמוסיקה המזרח תיכונית, המסורת הספרדית והניגון החסידי אשכנזי עם הצלילים המאפיינים של יהודה. באלבום חברו ליהודה נגנים רבים מהשורה הראשונה. על הצ'לו דורון טויסטר, צ'לן ראשון בתזמורת הסימפונית הישראלית, אבי אדריאן ואחיה כהן אלורו על הפסנתר, רפאל ברכץ על הסקסופון טנור והקלרינט, אלי לישינסקי ודני ממן על גיטרה חשמלית, יצחק אטיאס על כלי הקשה ועוד נגנים רבים אחרים.

רוב מילות השירים באלבום הנם בעברית, המתובלות מפעם לפעם בקצת ספרדית כמיטב המסורת של גלאנץ. יצירת מוסיקה זו אומנות ועם פרפקציוניסט כמו יהודה, הדברים מתבשלים לאט עם המון מחשבה והשקעה. לילות אין ספור ושעות של עמל מושקעים בחי וקיים שהוקלט כולו באולפן בביתו של יהודה בשכונת נחלאות הציורית בירושלים.

"האלבום מוקדש לכל אחד ואחת מכם" – אומר יהודה, "בואו לחגוג יחד את הזמן שלנו על פני האדמה, כדי לפעול ליצירת עתיד טוב יותר עבור כולנו".

לחצו PLAY להאזנה למיקס משירי האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/03/GlantzSampler.mp3|titles=יהודה גלאנץ – חי וקיים]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 5.00
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה