- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

פסח בירושלים – חיליק פרנק במהפכת שירי חג הפסח!

חיליק פרנק - פסח בירושלים

הגיע הזמן למהפכה בליל הסדר הבא: להתחדש עם שירי ההגדה המקוריים יותר, מעבר לשירים המוכרים מגן הילדים. שלושים יום קודם הפסח מתכוננים לענייני החג ואפשר להחיל זאת בהחלט גם על 'בישול' ניגונים לחג. נגן הקלרינט הנודע חיליק פרנק לקח את העניין ברצינות. ההכנות לפסח אצלו השנה התחילו כבר אחרי סוכות. בתום חצי שנה של עבודה קשה ומאומצת הוא יוצא מן האולפנים ובידו האלבום שייעשה לכם את החג: פסח בירושלים, אלבום חדש בסדרת ניגוני החגים.

רבים תהו לעצמם איך רוב השירים המוכרים בליל הסדר אינם עתיקים יותר מהשירים אותם למדו בגן הילדים. חיליק פרנק גילה את הסיבה; חג הפסח הוא חג משפחתי. אפילו בחצרות האדמו"רים העורכים שולחנות בשבתות וחגים בפומבי, את הסדר הם נהגו לעשות רק בקרב המשפחה. כך נוצרו מסורות נגינה ייחודיות לכל עדה ונדיר למצוא ניגון לפסח שעבר מחצר חסידית אחת לחברתה. כשחיליק התחיל במלאכת האיסוף הוא היה צריך לעבוד קשה. אבל היה שווה: הנבירה המורכבת גילתה אוצר; ניגונים שונים מהמקצב של שאר המועדים, וחומרים קסומים שרק עכשיו יוצאים לרשות הרבים. חוץ משירי ליל הסדר כולל המוכרים והאהובים, נכנסו לאלבום גם ניגונים הקשורים לכל אווירת חודש האביב, ניגונים לשביעי של פסח, ניגוני מגילת שיר השירים – ואפילו דברים הקשורים לימי ספירת העומר.

על ההצלחה של ההרכב שלו הלב והמעיין לא צריך לדבר. גם שני האלבום הקודמים בסדרה לפורים וסוכות, זכו להצלחה אדירה כאשר הראשון בהם אף הגיע למעמד אלבום זהב. הפתעה קטנה מחכה לרוכשי האלבום: כשפותחים אותו, מגלים שהדיסק יושב על קערת סדר דמויית כסף. כמו בקודמיו, האלבום יוצא בשני גרסאות: אלבום בליווי מקהלת חסידים ואלבום אינסטרומנטלי ללא מילים.

במקום לרטון על העבדות, תתחילו לרקוד משמחה עם המטאטא, תתרוממו עם חיליק עד לפסח הבא וגם תגלו שהבית כבר נקי.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה ל'והיא שעמדה' של באבוב מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/03/chilik-pesach.mp3|titles=חיליק פרנק – פסח בירושלים]