- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

גם לישראלים מגיע: האלבום החדש של יצחק פוקס

יצחק פוקס - ממעמקים

אם תהיתם לעצמכם פעם, מה בין צורפות למוסיקה, וודאי לא פגשתם את יצחק פוקס. שילוב מקורי ונדיר של בעל מלאכת- צורפות כלי כסף ומלחין ויוצר של עשרות שירים המלווים ונוגעים ברבבות יהודים בארץ ובעולם. גם שם בית המלאכה 'פעמון ורימון', מעיד על השילוב המעניין של מלאכה ומוסיקה.

פוקס, בשנות החמישים לחייו, החל את דרכו המוסיקלית לפני שנים רבות, טרם חזרתו בתשובה. משחר ילדותו היה מחובר לסגנונות רבים של מוסיקה ובשפות שונות. אך מעולם לא נמשך לסגנון מסוים, אלא היה מאוד ייחודי ויצר יצירות חופשיות ומקוריות שלו. הוא ניסה את מזלו במבחני הלהקה הצבאית של צה"ל אך התחרט טרם החל. בסוף שיטוטיו אחר האמת והפנימיות שחסרה לו כל כך, הגיע לירושלים ללמוד בישיבת 'אור שמח' והפך לחסיד ברסלב.

משהחל להופיע באירועים, היה מציג שירים מקוריים שלו שיצרו מהר מאוד אלבום ראשון, 'באנו ביחד' שיצא בשנת תשמ"ה, אותו הקליט פוקס במשך 10 שעות רצופות. טעם הנגינה המיוחד שהכתיב לעצמו, היה נקי מכל כלי ליווי ופוקס ליווה את עצמו בגיטרה בלבד. תוך זמן קצר נמכרו כל עותקי המהדורה הראשונה שהוציא. דבר שהוליד שנתיים לאחר מכן, אלבום נוסף 'מלך', בן אחד עשר שירים בסגנון זהה. לאחר תקופה ארוכה הוציא שני אלבומים נוספים.

חיבור מפתיע לזמר ליפא שמלצער הוביל את פוקס למסע הופעות וקומזיצים ברחבי קהילות יהודי ארצות הברית מבורו פארק עד סקווירא – וויליאמסבורג, מונרו, מונסי, פלאטבוש והקאנטריס לאוזני קהל משולהב ומעריצים רבים המכירים את שיריו בעל פה. במהלך השנים האחרונות נוצרה סביבו עדת מעריצים גדולה מאוד בבורו פארק שבניו יורק. גדולי הזמר החסידי שרים את שיריו :ליפא שמלצער בדואט עם פוקס ב'הללו' הענק, מרדכי בן דוד עם 'מנוחה ושמחה' שכבר התקבל באהבה ועולה על שולחן שבת של משפחות רבות בארץ ובעולם, שלמה טויסיג עם 'להשם הארץ' – אשר זוכה לפידבק בכל שמחה בארה"ב ועוד.

לאחר שהות ועשייה גדולה ומרתקת של שנתיים בגלות רחוקה עם אחינו היהודים שבאמריקה וארבע שנים אחר צאת האלבום הרביעי 'שירין ורחשין', יצחק פוקס מחדש באלבום ייחודי, מגוון, מקצועי ברמה גבוהה ומשומן היטב, הנקרא 'ממעמקים' שנוצר בארה"ב, כאשר חלק מהשירים הולחנו עוד בשהותו בארץ ישראל. האלבום אוצר בתוכו שנים עשרה שירים ולחנים חדשים, הנוגעים ישר בלב ומתאימים לכל קומזיץ מסוגו. מחילוני ועד חרדי, מתחברים למילים, ללחנים ולקול המיוחד. לרגל ההשקה, שוחרר לקהל הצמא קליפ מיוחד עם שיר הנושא של האלבום- ממעמקים, אשר צולם על ידי הצלם מאיר הלטובסקי ברחבי ארצות הברית. על העיבודים המקצועיים, המיוחדים וערבים לכל אוזן, אחראיים גדי פוגאטש ורולי אזרחי אשר עשו עבודת קודש שתוצאותיה ניכרות בכל שיר ושיר.

מחג הפסח האחרון, שוהה פוקס בארץ ומחלק את זמנו בביתו שבתל אביב לבין הופעות ברחבי העולם.

הפצה: גרינטק.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'בן חמש' מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/06/03-Ben-Chamesh.mp3|titles=יצחק פוקס – בן חמש]