- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

משה דוד ווייסמאן: ניגונים שנותנים כח לעבודת ה'

עבודה שבלב - משה דוד ווייסמאן

הרב משה דוד ווייסמאן גדל בניו יורק שבארצות הברית, למד בישיבה יוניברטיסי, בה קיבל תואר ראשון ובמקביל גם סמיכה לרבנות. לפני כ-15 שנה, עלה ארצה והשתקע בביתר עילית שם מתגורר עם אשתו ותשעת ילדיו. כיום הוא עומד בראש כולל בביתר אותו פתח לפני כעשור, שמונה 16 אברכים שלומדים גמרא בעיון יום שלם.

המפגש עם הגיטרה התרחש כשהיה מדריך ב NCSY והתפקיד שלו היה לתכנן ולנהל שבתונים מקומיים בקהילות בלונג איילנד ניו יורק. חלק מתכנית השבת, היה קומזיץ מוסיקלי במוצאי שבת. העדר תקציב נאות להבאת זמר אילץ את ווייסמאן ללמוד כמה אקורדים ולקחת על עצמו את התפקיד. משם, החל לנגן בקומזיצים פה ושם. לפני בערך 8 שנים, החל ללמוד גיטרה באופן מקצועי, כאשר חלק משיעורי הבית היו להלחין ניגוני קודש. גם אחרי שסיים את לימודי הגיטרה, הלחנים המשיכו לנבוע עד שהצטברו אצלו לא מעט ניגונים. החברים והמשפחה ששמעו – מאוד אהבו ומכאן ההחלטה להקליט אלבום.

החיפושים אחר מפיק מוסיקלי הובילו אל שלמה כ"ץ. הוא שמע כמה מהניגונים, והחליט שיש משהו מיוחד ולקח על עצמו את ההפקה המוסיקלית (וגם את ניגון כל הגיטרות באלבום). במלאכת השירה התחלק ווייסמאן יחד עם דוד דומברוסקי- בוגר פרחי מיאמי וירחמיאל (רוקי) זיגלר. ההקלטות התבצעו באולפני סופר-סוניק בניצוחו של עמית גולן.

עבודה שבלב – האלבום המלא והחדש שרואה אור בימים אלה, נקרא על שם הניגון האחרון באלבום. "בשבילי הניגון הזה מסמל את הכח שיהודי צריך להשקיע כדי לעבוד את ה' כמו שצריך ולהתגבר על כל האתגרים. חשבתי שזה שם מאד מתאים גם לדיסק, כי כל המטרה של הניגונים זה לחזק את הקשר הפנימי עם הקב"ה ולעזור בעבודת ה'." – מסביר משה דוד.

עשרה שירים סוחפים ומרגשים מכיל האלבום החדש, המבוצע ברובו בעיבודים אקוסטיים. מרתק לציין כי באלבום שני ניגוני חנוכה; האחד על מילות הנרות הללו והשני מתאים לזמר אכלו משמנים – אותו נוהגים לשיר בשבת חנוכה.

הפצה: גרינטק.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'מקדש מלך' מתוך האלבום[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2012/11/Mikdash-Melech.mp3|titles=משה דוד ווייסמאן – מקדש מלך]