- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

נשמת כל חי – יהודה דים ביצירה מוסיקלית חדשה

יהודה דים - נשמת כל חי

אל עולם המוסיקה היהודית והחסידית העשיר מצטרף בימים אלו שיר חדש, ליתר דיוק יצירת מופת מוסיקלית חדשה למילים "נשמת על חי". השיר 'נשמת' איננו עוד שיר. 15 דקות וקצת יותר, אורך היצירה המוסיקלית, בה משולבים כמה סגנונות מוסיקה שחוברים יחד לפסיפס מרתק ועשיר, המכניס את המאזין אל עומקן של מילות התפילה המיוחדת. את השיר מבצע יהודה דים יחד עם מקהלת 'טריולה', בעיבודם של אלי יונה ויואב רומם.

על הפרויקט החדש חתום אברך ירושלמי, הרב חיים שיר, שהרעיון להלחין את מילות התפילה הנשגבות, נולד לפני כשבע שנים, לקראת לידת בנו הבכור. כבר מגיל צעיר הלחין הרב חיים שיר, אלא שמעולם לא התכוון לפרסם את שיריו. "הלחנתי למגירה כפי שאומרים", מספר הרב חיים שיר. "בגלל שהלחנתי שירים כבר מגיל צעיר, הייתי בטוח שתוך כמה ימים יהיה לי לחן גם למילים של 'נשמת'. חלף חודש ימים, חלפו עוד כמה חודשים, בני הבכור כבר נולד ואני אוחז רק בשליש מהשיר. טרדות החיים גרמו לי לעצור את הפרויקט. לקראת הולדת בני השני, התעוררתי שוב להמשיך את הלחן עם כל המרץ. התקדמתי, אך שוב לא סיימתי. רק לפני לידת בני השלישי, זכיתי לסיים את השליש האחרון. הקלטתי ותייקתי את השיר בארכיון שלי במחשב".

"בחורף שעבר, התקשרו אליי מהאולפן שבו הקלטתי את השיר, ואמרו לי שיהודה דים רוצה לשיר. יהודה שהגיע לאולפן בשביל פרויקט אחר, שמע את השיר, התחבר אליו מיד, והתחלנו בחזרות. אחרי שבוע אינטנסיבי של חזרות והקלטות, כבר היינו עם סקיצה ראשונית מוקלטת של כל השיר. המדהים הוא, שהטון שבו הכנו את הפלייבק, התאים ליהודה כמו כפפה ליד, על אף שבתכנית המקורית כלל לא ידעתי מי יהיה הזמר שיבצע את השיר".

"לכל אורך הדרך ראיתי סייעתא דשמיא", מספר הרב חיים שיר. "אפילו ההקלטות עם הנגנים לוו תחילה בקשיים. כל פעם עיכוב אחר גרר את התקדמות הפרויקט בחודש נוסף. כיום ב"ה, אנחנו יכולים לברך על המוגמר, כאשר השיר המיוחד הזה יוצא לאור בביצוע של הזמר יהודה דים ולהקת 'טריולה'".

בשל חשיבותו ועל אף ההשקעה הכספית הגדולה, האלבום החדש יימכר בסכום של 20 שקלים לתועלת הרבים בחנויות גרינטק, גל-פז, ובחנויות המוסיקה המובחרות.

לחצו PLAY לקטע מתוך השיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/03/chaimshir-nishmat.mp3|titles=יהודה דים – נשמת כל חי]