- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

השליח שהפך ליוצר וזמר: מאיר ברוק – 'נוסע'

מאיר ברוק - נוסע [1]

מאיר ברוק, לשעבר שליח חב"ד באזרבייג'אן, מתגורר כעת בישראל. בשנים האחרונות התמקד במה שעניין אותו תמיד, וכעת גם אפשרי: יצירה יהודית. זאת לא הפעם הראשונה שהוא "מתעסק" במוזיקה, בעבר הפיק אלבום שלם, מרתק, שזכה להדים רבים ולהתעניינות בינלאומית – אלבום שריכז ילדים יהודיים למקהלה מיוחדת וססגונית. העבר מפנה את מקומות לקריירה אישית חדשה בתחום המוזיקה היהודית שמדברת עם כלל ישראל: חרדים, דתיים, מסורתיים וגם חילוניים.

ברוק מגשים כאן חלום. מאז שב ארצה התמקצע בתורת הסאונד, עיבוד ומוסיקה במכללת bpm בתל אביב. שם למד לנהל אולפן ולעבד מוזיקה באופן מקצועי. בינתיים אף הכשיר אולפן משלו והוא מקליט בו את יצירותיו ובהמשך אף יסייע לאומנים שהיצירה היהודית מפעפעת בהם ע"מ שיוכלו להקליט ולהגשים את מאווייהם המוזיקליים.

בשיר הראשון שיוצא למדיה נוסע, מתאר ברוק את חוויותיו המרגשות מהנסיעה לציון הצדיק באוקראינה. "שלג וחשוך, אי שם באוקראינה, קר בעצמות והדרך ארוכה, מישה הנהג מגביר את החימום והנשמה שלי בוכה, הלב כבר לא אטום". ברוק מתאר בערגה וגעגועים את המהפך הנפשי שעובר על אדם בעת השהייה ליד ציון הצדיק, את הזיכוך והטיהור שמוציא משם את האדם "מישהו לגמרי אחר". סגנון המוזיקה שלו משלב ישראליות עם יהדות, הוא חוצב טקסט ישראלי באמצעות רעיון ומסר יהודי. אלבום הבכורה שלו "מספר" סיפורים אישיים מעולם של יהדות בשפה עכשווית. מוסיקאי מוערך בישראל כבר הגדיר את המיזם של ברוק כ״אוצרות יהודיים בסגנון רוק ישראלי״…

את נוסע, כתב, הלחין ועיבד ברוק בעצמו, הוא אף הקליט אותו באולפן שבביתו באלעד. אחד עשר שירים נוספים שכתב נמצאים בשבי עיבוד והקלטה שונים שיגיעו לבסוף לכדי אלבום מגוון ומעורר עניין. "אפשר לעשות המון באמצעות המוזיקה", אומר מאיר ברוק, "הקב"ה נתן לי את הכלים והוא מצפה שלא אבזבז אותם. אני משתדל לגעת באמצעותם בכל יהודי, לרגש אותו, להפעיל בו את הניצוץ ולקרב אותו לאבינו שבשמים".

לחצו PLAY להאזנה לשיר [audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/07/meirbruk-nosea.mp3]