- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

עשרה אנשים – אהרון רזאל בקליפ חדש ומסע ההופעות

אהרן רזאל [1]

אהרון רזאל, זמר ויוצר, וירטואוז על פסנתר וגיטרה, מהאמנים הבולטים והפופולאריים ביותר בקרב אמני המוזיקה היהודית. עד היום הוציא אהרון שמונה אלבומים מצליחים שהכילו כולם להיטים שתפסו את ראשי מצעדי הפזמונים ונמכרו בעשרות אלפי עותקים. לאחרונה הוציא רזאל את אלבומו 'קבעתי את מושבי' שלא מפסיק להדהד וליצור גלים בעולם הדתי לאומי והחרדי. קבעתי הוא האלבום שתפס את כולם בשנה האחרונה ומהווה דגל למוזיקה היהודית בתשע"ג.

לקראת סוף הקיץ, יוצא רזאל בטור הופעות משותפות עם ידידיה מאיר בהן ישוחחו על מאחורי הקלעים של האלבום החדש.

ההופעות מיועדות לקהל הדתי לאומי והחרדי ומתוכננות לתאריכים הבאים:
· יד בנימין יום שני כ' אלול 26.08 | אודיטוריום יד בנימין | אורח מיוחד: יונתן רזאל
· ירושלים יום רביעי כ"ב אלול 28.08 | ז'ראר בכר | אורח מיוחד: יצחק מאיר
· רמת ג: יום חמישי כ"ג אלול 29.08 | תיאטרון היהלום | אורח מיוחד: שולי רנד

לקראת היציאה למסע הופעות חדש "קבעתי את מושבי" משחרר אהרון רזאל קליפ חדש.

בימוי וצילום: אייל ציון I תסריט: אייל ציון, אפרת ואהרון רזאל

צולם בשכונת נחלאות ובשוק מחנה יהודה בירושלים

עשרה דברים שלא ידעתם על הקליפ:

1. מדובר בשילוב של שלושה סיפורים לשיר אחד.

2. תביאו לי עשרה אנשים…" – זאת אימרה של האדמ"ר מקוצק. קריאה לאמת: 'מי לה' אלי'

3. מדובר בסיפור אישי של אהרון. כשהגיע לישיבה בפעם הראשונה בחייו ראה את ראש הישיבה בצפת והתרשם ממנו מאד. בן אדם שהולך נגד הזרם. איש אמיתי מאד.

4. בשיר יש התייחסות לעוד סיפור אמיתי – אישה מבוגרת מהשכונה שלו, מלאת מכאובים וצרות שמה שמשכיח ממנה את הצרות זה להסתכל בחלון ולראות לומדי תורה.

5. אנשים תוהים על הקשר בין שלושת הסיפורים ואהרון מסביר שהמקשר ביניהם הוא עולם פנימי של אמת וחתירה נגד הזרם.
6. למרות ה"מודרניות" שבכתיבתו – השיר תפס מאד גם בקרב ישיבות ליטאיות ואחרות, אהרון ניגן אותו בקעמפים ו"בחורים מישיבות מכל הארץ שרו צעקו אותו בהתרגשות…".

7. זה אחד השירים שיותר מרגשים את רזאל באופן אישי. או כמו שהוא מכנה אותו "יצירה מורכבת מכל מיני ז'אנרים שונים שכוללת אימרה, סיפור אישי וסיפור על מישהו/י אחר..".

8. אהרון על הקליפ: "חיפשנו רעיון הפוך על הפוך, לא משהו מובן מאליו. שבו אני הולך ברחוב ומוצא עשרה אנשים. בקליפ רואים אותי הולך ברחוב, לבד. ברק סיום הקליפ מתברר: הילדים שרואים אותי הם עשרת האנשים. בחרתי ילדים כי הם מסמלים טוהר ואמת".

9. אהרון חשש שצילום הקליפ ברחוב יביך אותו מאד. "למעשה, בתחילה הובכתי קלות ואולם בהמשך נכנסתי לשיר ופשוט שכחתי איפה אני". אנשים התרגשו מאד ואף נעצרו לשוחח איתו, סיפרו וחוויות וגילו לוו שמאד התרגשו מהאלבום קבעתי….

10. את הצילום ביצעו בשוק מספר פעמים עד שהגיעו לתוצאה שהיו "שלמים איתה". התסריט המושקע עבר שינויים רבים, רעייתו של אהרון – אפרת, הביאה לתסריט רעיונות מיוחדים כמו שילוב הקשישה והרכבת שמתגלגלת.