שתה אחי - נקמת הטרקטור מארחים את יורם חזן - חסידיניוז

שתה אחי – נקמת הטרקטור מארחים את יורם חזן

מאת: מתי שיינברג | כ״ט באב ה׳תשע״ג (05/08/13) 15:49 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

נקמת הטרקטור - שתה אחי

נקמת הטרקטור היא להקת רוק ישראלית מצליחה. כבר באלבומה הראשון שיצא לפני למעלה משני עשורים, ביצעה הלהקה גרסת רוק מיוחדת לפיוט אדון הסליחות. מאז הנפיקה הלהקה שמונה אלבומים, אשר גם בהם שילבו מפעם לפעם פיוטים כמו 'דרור יקרא', 'אל נורא עלילה' ו'אחד מי יודע'.

לאורך כל שנות פעילותה הושפעה ויצרה הלהקה בצל המוסיקה הפולקלוריסטית בכלל, והמוסיקה הים תיכונית- יהודית בפרט. בתקופת ימי האבל על מות אביו, התגלגל אל אבי בללי, סולן הלהקה – אחד מפיוטיו של רבי משה אבן עזרא. בללי התחבר אל המילים ומיד הלחין את הפיוט, מה שהוביל להלחנת פיוטים נוספים של אבן עזרא ולהפקת אלבום מלא. עשרה משיריו של אבן עזרא, שרובם ככולם עוסקים בסליחה, אהבה, געגועים וחשבון נפש – צפויים לאכלס את מה לאהובי – האלבום החדש שצפוי לראות אור בחודשים הקרובים אי"ה.

לפני כחודשיים שוחרר הסינגל הראשון עד אן (בגלות) שזכה להצלחה רבה ולפרגון רב בכלי התקשורת השונים. כעת רואה אור סינגל שני שתה אחי, מתוך האלבום שבדרך, בו הלהקה מארחת את יורם חזן (כנסיית השכל). גם בשיר הזה מורגשת הפרשנות המוזיקלית העכשווית אותו מעניקה נקמת הטרקטור לטקסטים הקלאסיים של אבן עזרא.

אם קולו של אבי בללי, סולן נקמת הטרקטור, נשמע לכם מוכר עוד יותר בתקופה האחרונה, הרי שלא טעיתם. לאן הולכים פתאום כולם – שיר הנושא של הסדרה שטיסל המוקרנת בימים אלה בYES, שייך לנקמת הטרקטור וכעת עובד והוקלט מחדש ע"י בללי במיוחד עבור הסדרה.

נקמת הטרקטור תחגוג את השקת האלבום מה לאהובי, שעתיד לצאת לקראת החגים, בהופעה מיוחדת במסגרת פסטיבל מקודשת בירושלים ותארח את שלמה בר. אי"ה ביום רביעי, ט"ו אלול תשע"ג (21.8) מגדל דוד, ירושלים.

לחצו PLAY להאזנה לשיר [audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/08/traktor-shte.mp3]

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.00
Loading...

תגיות: , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה