- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שלמה כ"ץ מחדש אוצר קרליבכי גנוז לימים הנוראים

שלמה כ"ץ - וידע כל פעול

הזמר שלמה כ"ץ, זמר מוכר ונחשב במוסיקה היהודית – לא מעט בזכות עבודת המחקר השורשית שלו לגילוי אוצרות מוסיקליים נדירים של ר' שלמה קרליבך זצ"ל שטרם זכו לתהודה ציבורית ראויה. עם השנים שחלפו מאז פטירתו, מתברר שכל מאות ניגוניו המוכרים, הינם מעט מאוד מכמות הלחנים העצומה שהלחין בפועל. למרות שלא זכה כמעט להכיר את קרליבך בחייו, הוא נתפס על העניין והחל במחקר מעמיק לגילוי האוצרות המוסיקליים הגנוזים. אחד הניגונים שגילה ופרסם, הוא ניגון נשמה הידוע שהפך ללהיט לפני כמה שנים.

לפני קרוב לשנה, ביארצייט ה-18 של קרליבך – הוא שחרר את השיר לשנה הבאה – לחן נדיר ולא מוכר של קרליבך מתוך פרוייקט שלם של שירים וניגונים שכאלה, עליו החל לעמול ובו צפויים להתארח מספר אמנים כמו: אחיו-איתן כ"ץ, יהודה סולומון מלהקת המושב ואחרים.

בימים אלה נשלמות ההכנות להוצאת האלבום החדש לקראת שבת, הצפוי להכיל 11 שירים וניגונים של ר' שלמה זצ"ל שטרם פורסמו. "אלו הם ניגונים שזכיתי למצוא לאורך השנים, זמן אסיפת הארכיון שאנו עוסקים בה כבר קרוב ל17 שנה" – מספר שלמה על ההכנות להוצאת האלבום.

לקראת הימים הנוראים, משחרר שלמה כ"ץ סינגל נוסף ברוח ימים אלה. וידע כל פעול – אשר מילותיו לקוחות כמובן מתפילות הימים הנוראים, הוא ניגון שחובר בתחילת שנות ה60 שככל הידוע ר' שלמה שר רק מספר פעמים מועטות. השיר הוקלט ומוקסס ע"י עמית גולן בירושלים, כאשר הביצוע המיוחד של שלמה כ"ץ נותן לו טעם חדש ומרגש, סוחף וממכר.

בין לבין, שלמה מופיע רבות ברחבי הארץ והעולם במופעים, אירועים והתועדויות מלאי עומק, מוסיקת נשמה וניגונים סוחפים.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2013/08/shlomokatz-paul.mp3 [1]