- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

קרליבך לבש מעטה פילהרמוני בהיכל התרבות 2014

קרליבך פוגש פילהרמונית [1]

בסוף השבוע האחרון התקיים בהיכל התרבות אחד מהקונצרטים המוצלחים של "יובל". האולם היה מלא מפה לפה, והפעם לא רק בחובבי החזנות שהם הקהל הקבוע בקונצרטים של 'יובל', אלא גם בחובבי המוסיקה החסידית וחובבי שיריו של הרב שלמה קרליבך (ומי אינו כזה?). היה זה ערב מיוחד בו עובדו ותוזמרו שיריו הידועים של קרליבך לתזמורת סימפונית, בביצועם של חזנים מובילים ולצידם זמרים חסידיים שהפליאו לשיר.

לאחר פתיחה מוזיקלית על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של ד"ר מרדכי סובול, המנהל המוסיקאלי והמנצח החל הקונצרט ב"לכה דודי" בהשתתפות כל הזמרים המשתתפים בקונצרט. כל אחד עלה בעקבות חברו וכך כל בית ב"לכה דודי" הלך והתמלא בעוד זמר ועוד זמר עד כי ב"התעוררי" עמדו חמשת החזנים והזמרים בשורה הראשונה ועימם שתי המקהלות "יובל" ו"זמרת י-ה", וכמובן התזמורת הפילהרמונית. היה זה מחזה מרהיב של למעלה ממאה איש השרים ומנגנים. ממש כל הבימה הייתה פרוסה מצד לצד באנשים שיצרו את החוויה הנפלאה הזאת של קרליבך והפילהרמונית.

מכאן יצאה "רכבת" המבצעים כאשר כל זמר נותן מעצמו את כשרונו וקולו, המיטב שבמיטב. כך שמענו את החזן הצבאי הראשי שי אברמסון מבצע את "מקדש מלך", ולאחריו אוהד מושקוביץ (שכמדומה שאין זו הפעם הראשונה שלו על במת הקונצרטים של "יובל"), שביצע את "שפכי כמים". בהמשך הערב הופיע אברמי רוט עם "למען אחי" ביחד עם המקהלות, החזן הצעיר והמוצלח יעקב למר עם ביצוע מיוחד ל'משה ואהרן' עם הקטע החזני בתחילתו ולאחר מכן הקטע הסוחף של "מזמור לדוד".

יצחק מאיר, שהיה אגב היחיד שלא עטה על עצמו חליפה ועניבת-פפיון (החולצה הלבנה מעל למכנסיו היא סמלו המסחרי), שבה את לב הקהל ב'אם אשכחך', ובהמשך הערב בביצוע יפהפה היישר מבתי הכנסת בהם הוא מתפלל בכל שבת, ל"ממקומך" (בלחן הסוחף). את ה'ממקומך' השני, היצירתי יותר, ביצע יעקב למר ביכולותיו המרשימות והמצמררות.

לפי דעת כותב השורות, אחד משיאי הערב המעניינים היה דווקא לפני הסוף, בעת שביצע אוהד מושקוביץ את "הנשמה לך". לפני השיר, מרדכי סובול חיבר לשיר הנפלא הזה קטע חזנות מיוחד שהקדים את "הנשמה לך" הידוע, ואת כל זה ביצע אוהד. אוהד, שאינו חזן, הטיב לבצע את הסלסולים ושאר האבחנות המוזיקליות הדקות – בדיוק מעורר השראה, ואכן זכה בסיום הקטע לתשואות סוערות מהקהל.

"קונצרט שכזה הוא השגריר הטוב ביותר לאהבת ישראל ללא מחיצות", כך אמר לי הד"ר מרדכי סובול. צעירים לצד מבוגרים, ובמיוחד דתיים מכל הזרמים לצד חילוניים, כולם עמדו על הרגליים ומחאו כפיים, והאולם המלא מפה לפה (הרבה למעלה מאלפיים איש), היה לחטיבה אחת של אהבת ישראל ואהבת קרליבך. זה הגשר שעם ישראל צריך בימים אלו.

הקונצרט הבא של 'יובל' יתקיים בט' ניסן, "קונצרט הצדעה לגדול חזני הדור מר משה שטרן", אך החזנים שיופיעו במהלך ערב ההצדעה למשה שטרן – לבינתיים יישארו בהפתעה…

לחצו PLAY לצפייה בזמר אוהד מושקוביץ מבצע את 'הנשמה לך'