ביום רביעי שלפני חג הפסח נערך הקונצרט השלישי בסדרת הקונצרטים של 'יובל' לשנה זו, בסימן 'חוזרים להיכל' (היכל התרבות המחודש בת"א). אחרי הקונצרט הקודם, שהתמקד בשירי קרליבך בביצועים סימפוניים, הוקדש הפעם הקונצרט כקונצרט הצדעה לגדול חזני הדור, משה שטרן. ואכן, מדובר היה בקונצרט משובח שעוד ייזכר לזמן רב, והקהל היה שותף לחוויה מיוחדת במינה ונהנה ממנו מאד.
ארבעת החזנים שהופיעו בקונצרט, היו ממיטב החזנים מהעתודה הצעירה של עולם החזנות, ובקונצרט ניכר היטב כיצד הקהל השתכנע בטיבם, נפל בקיסמם ונשא אותם על כפיים . מחיאות הכפיים הוכיחו שהחזנים הללו הם ללא ספק דור העתיד של החזנות והדור הזה כבר כאן. החזן אושי בלומנברג, החזן נתנאל הרשטיק, החזן צבי וייס והחזן יעקב למר.
לאחר הפתיחה המוזיקלית, מחרוזת פסח שחוברה כמו רוב עיבודי הערב ע"י המנצח והמנהל המוזיקלי ד"ר מרדכי סובול, החל הקונצרט עצמו, כאשר רוב הקטעים שהושרו במהלך הערב, היו ברובם פרי לחניו של משה שטרן עצמו, שבין יתר סגולותיו הייחודיות הוא מלחין חלק גדול מיצירותיו.
כך, למשל, ביצע יעקב למר מארה"ב את "ריבונו של עולם" מתוך סדר יום כפור קטן ואת עזרת אבותינו. לחזן למר יש צבע קול וחזנות שלא רבים בעולם החזנות יש להם. צבי וייס בצע את "אמר ר' אלעזר" הלחן שנטוע בו ניגון לימוד גמרא וממנו מתפתח פרק חזנות קשה ומסובך לביצוע. והפליא עשות בחלק השני כשביצע את "ובכן יהי רצון" ביצוע מלא רגש ואמירה חזנית בעיבודו הנפלא של אופיר סובול. החזן וייס התגלה בקונצרט הזה כ"זוגער" רציני שכל מלה היוצאת מפיו יוצאת קודם מהלב.
אושי בלומנברג שר בזוהר רב ובמלא הגרון את "ולירושלים עירך" שהכרנו ממשה קוסביצקי ו"ברח דודי" קולו של אושי הרקיע שחקים והרעיד את קירות היכל התרבות. בקהל שמעת רחשים שקול כזה לא נשמע שנים בחזנות. והחזן נתנאל הרשטיק שהוכיח כי הוא נולד חזן ביצע את "טל" של ג'וליוס ואת "על הניסים", של שטרן .החזן הרשטיק נתן את כל כולו ביצירות שביצע והרשים עד מאוד את שומעיו.
כמו כן, הפתעה נעימה ומיוחדת הייתה כאשר עלה החזן משה שטרן [79] עצמו על הבמה, ונשא דברים מיוחדים שיצאו מן הלב. ניכרה על פניו ההתרגשות הרבה שהיה שרוי בה והאושר הגדול האישי שלו שהוא משתתף בקונצרט הצדעה לכבודו.
משה שטרן עצמו שר והדהים את הקהל בקולו בכמה וכמה ביצועים במהלך הערב: הוא ביצע את "ומפני חטאינו" שהלחין, בעיבודו של אופיר סובול, והקדיש את הביצוע הזה לשחרורו של יונתן פולארד, וכן השתתף עם כל החזנים כולם בקטע הסיום של הקונצרט , "אדון עולם" בסגנון מקסיקאני (שגם אותו הלחין).החזן שטרן ,החזנים וגם המנצח שרו ורקדו את הלחן ה"קופצני" הזה והקהל עמד על הרגליים נלהב מקונצרט מרתק שמזמן לא שמע באולמות הקונצרטים בארץ. מחיאות הכפיים בקצב של עוד ועוד נמשכו לאורך דקות ארוכות. החזן משה שטרן הודה במילים חמות למנצח ד"ר מרדכי סובול,לבנו אופיר סובול על היוזמה ועל הביצוע והוא הודה במילים חמות לארבעת החזנים והוסיף.החזנים הללו הוכיחו כי יש עתיד לחזנות. היושב לצידי בקונצרט הוסיף "אם אלו חזני דור ההמשך של החזנות אז העתודה של עולם החזנות היא מצוינת", אמר, וגם צדק.
וידאו וגלריית תמונות. צילומים: יעקב פלברבאום.
לחצו PLAY לצפייה בשיר 'אדון עולם'
לחצו PLAY לצפייה בשיר 'ובכן יהי רצון' בביצוע החזן צבי וייס