- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

נס אלוקי – אלבום הבכורה של יוסי טורצקי

יוסי טורצקי - נס אלוקי [1]

לפני כחודש וחצי הוציא הזמר והיוצר יוסי טורצקי (30) את השיר והקליפ נס אלוקי, בו שילב את סיפור קיבוץ הגלויות האישי שלו, יחד עם קיבוץ הגלויות של כלל ישראל. הוריו של יוסי עלו מאנגליה ואילו אישתו רותי– עלתה בצעירותה עם הוריה מאתיופיה במבצע שלמה. בתוך פחות מחודש גרף הקליפ למעלה מ50,000 צפיות יחד עם תגובות נלהבות ונרגשות. כעת הוא משיק את אלבום בכורה מפתיע ומיוחד, שנקרא כמובן: נס אלוקי.

הנגינה וההלחנה מלווים את יוסי מאז גיל 16 בישיבה התיכונית. מאז ועד היום כתב והלחין עשרות שירים, כאשר הנגינה תמיד התחברה עם משהו רוחני ועם מסרים משמעותיים. המוסיקה היהודית עליה גדל, משבר רוחני שעבר במהלך שנות הישיבה הגבוהה, עבודתו האינטנסיבית עם נוער בעיר מודיעין ובישוב טלמון, כמו גם התחברותו הרוחנית לתורתו החסידית של הרב ארוש בפרט וברסלב בכלל – היוו את הרקע לכתיבת חלק גדול מהשירים.

בימים אלה מגיע אל מדפי החנויות, אלבום הבכורה של יוסי טורצקי – נס אלוקי בהפקתו המוסיקלית של ערן קליין. האלבום מאגד בתוכו שירי נשמה בעל גוון יחודי אישי אשר מבטאים מורכבות, התמודדויות והתעלות. זהו מסע אישי של היוצר אשר הפיק עשר רצועות מוסיקאליות מקוריות מתוך עולמו ומתוך חוויות ותובנות אשר רכש בחייו. האלבום עוסק רובו ככולו באמונה בקב"ה, נוכח האתגרים של דור מיוחד זה, כמו למשל השיר בשגרה האפורה המבטא כמיהה רבה להתקרבות להקב"ה תחת הפחד הגדל של בינוניות בעבודת ה' והשגרה היום יומית השוחקת. או השיר שולט המדגיש שהאדם שהוא בסך הכל נברא והוא לא שולט על הבלתי צפוי ועל האתגרים בהם יצטרך להתמודד. השיר קבצן הדממה מותח ביקורת חברתית על זיופים במושג 'חברות' ודורש מהאדם לבדוק סביבו מי הם האנשים אשר זקוקים לעזרה חברתית ולאוזן קשבת.

באלבום מולחנים גם פסוקים מרגשים כמו למשל- לכתך שיר מרענן ומפתיע וישנו גם ניגון נשמה חסידי מיוחד בשם- רגע לפני שבת, ניגון המבטא את המעבר הרוחני בין החול לקודש. המוסיקה באלבום היא אישית, נעימה לאוזן ומרגשת – ומעבירה את שומעיו מסע רוחני בשבילי החיים והאמונה.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'לכתך' מתוך האלבום https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2014/06/06-לכתך.mp3 [2]