- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

משפחת ואך באלבום שישי: ליל אברהם

משפחת ואך - ליל אברהם [1]

משפחת ואך הנה משפחה בת 11 ילדים, בנים ובנות השרים יחד. במשך 15 השנים האחרונות הוציאו בני המשפחה חמישה אלבומים: 'ביכורים', 'בין הזמנים', 'פיסת חיים', 'שבת' ו'חופת עננים' שזכו להצלחה רבה. בהם שירים שזכו לפרסום רב כמו 'קדוש', 'אחותנו', 'את אחי אנכי מבקש' ו'אל החיטה'.

לאחר חמש שנות בצורת מוזיקאלית, משיקים בני המשפחה את האלבום השישי שנקרא ליל אברהם. האלבום הינו אקוסטי ובו 12 שירים בלחנים מקוריים, בעלי טקסטים מגוונים; חלקם מקוריים, חלקם מן המקורות וחלקם של משוררים בני זמננו. האלבום נוצר במשך שנתיים וחצי בתהליך איטי יותר מהאלבומים הקודמים, זאת עקב אתגרי היומיום שעיכבו לא אחת את הקלטות האחים המפוזרים ברחבי הצבא והארץ. היתרון שבמשך הארוך הוא היכולת לברור בקפידה את התפקידים הנכונים לשירה ולנגינה ולהתאימם בדיוק לאופי ההולך ומתגבש של האלבום כולו.

את האלבום הובילו יחד עם המשפחה, שני המעבדים ערן קליין וצח דרורי אשר השתתפו גם בפרויקטים הקודמים כל אחד ותפיסתו המוזיקאלית הייחודית, סגנון נגינתו וכשרונו. האזנה לרצף השירים באלבום יוצר גם תנועה בין שירים מגוונים וזמרים שונים, אך בעיקר בין שני מעבדים מיוחדים. הנגנים המוכשרים שמשתתפים בפרויקט אסף זמיר, גלעד אפרת, עמית יצחק והרכב המיתרים צובעים באור מדויק את כוונתם של המעבדים.

כמו באלבומים הקודמים, מבטאים השירים אהבה לארץ הזו ולאנשים שבה, רובם ככולם מושרים ונוכחים בחיי היומיום. בשונה מאלבומים קודמים בהם חלק מן השירים הם שירי 'אלבום' הרי שחלק גדול מהשירים באלבום החדש צפויים להיכנס לפנתאון השירים של המאזינים ולשולחן השבת שלהם. לשירים כמו חי, במרום, אליהו, צמאה נפשי, יהי החודש – יש כוח חדש שלא הכרנו באלבומים הקודמים.

"האלבום מוקדש זכר בני דודנו – משפחת פוגל הי"ד. רותי ואודי הם עבורנו סמל של משפחה טהורה פשוטה צנועה וישראלית. בחרנו לקשור את שירי המשפחה שלנו לאורם המיוחד ובכך לעלות את זכרם ולהתעלות עימם" – אומר גולן ואך.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'אליהו הנביא' מתוך האלבום https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2014/08/ELIYAHU.mp3 [2]