- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שרים בתפילה ● יצחק מאיר וחברים בשירי הימים הנוראים

יצחק מאיר - שרים בתפילה [1]

יצחק מאיר משיק בימים אלה אלבום חדש שללא ספק יכין אתכם לקראת הימים הנוראים, עם מיטב הניגונים המוכרים והאהובים של חגי תשרי. "אוחילה לקל", "ונתנה תוקף", "מכניסי רחמים", "חמול", "הנשמה לך", "רחמנא" ועוד שירים מתוך התפילות ופיוטי הסליחות של ראש השנה ויום הכיפורים, שיעזרו לנו להיכנס לאווירת ימי הרחמים.

אל מאיר מצטרפים באלבום הזה אורחים מיוחדים לדואטים סוחפים: אודי דוידי, אברימי רוט, ישי ריבו ואיציק אשל – שכמובן מתארח בקטעי הפיוטים.

כדי ליצור אווירה אותנטית של בית כנסת, שירת המקהלה באלבום החדש הוקלטה בבית כנסת בירושלים, אליו התקבצו עשרות צעירים ובחורי ישיבות ששרו יחד במשך שעות.

יצחק מאיר מספר על האלבום ועל התקופה: "זהו אלבום לימים הנוראים, שלמעשה גם הוקלט בימים נוראים. ימים שעוברים על עם ישראל מאז חטיפת שלושת הנערים בחודש סיוון תשע"ד, ימים שהחלו במבצע 'שובו אחים' והמשיכו והתגלגלו אל מבצע 'צוק איתן', ימים שאיחדו את העם היהודי כולו – בתפוצות ובארץ ישראל, בעורף ובחזית – בתפילה. מיד כשסיימתי את עבודת ההקלטה, גויסתי בצו 8. עבודת העריכה וההפקה של האלבום בוצעה 'בשלט רחוק' מעמדת שמירה צה"לית בשומרון, במהלך מבצע 'צוק איתן'.

ובעצם, יש קשר הדוק בין התקופה לבין האלבום: התפילות והניגונים מלאי הרגש מלווים אותנו מאז החלה התקופה הזו, ונדמה שכולנו מגיעים לחודשי אלול ותשרי בלב פתוח, אחרי שבועות של שירה ותפילה, ומבקשים מלפני הקב"ה לקראת השנה החדשה: תהא השנה הזאת שנת רחמים ועת רצון מלפניך".

יצחק שיתף הפעם את הקהל בתהליך היצירה של האלבום. האלבום הוצע לרכישה מוקדמת ישירות מהאמן, עוד בטרם יצא לחנויות. "אני מאמין שזו הדרך הנכונה לעשות היום מוזיקה, בלי מתווכים ופרוצדורות מיותרת. לתת לאנשים לצעוד יחד איתך", אומר יצחק.

המעבד המוערך ערן קליין אחראי על העיבוד המוזיקאלי המחבר בין ישן לחדש, בין חסידי למזרחי ומשלב כלים אתניים כמו עוד, בוזוקי קמנצ'ה ונאי המשתלבים עם כלי הכליזמר החסידי כאקורדיון, קלרינט, וכינורות ועוד. קליין מלווה את יצחק מספר שנים וזה האלבום החמישי אותו הם מוציאים לאור יחדיו.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'י-ה שמע אביונך' מתוך האלבום https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2014/09/yitzchakmeir-yashma.mp3 [2]

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'אוחילה לא-ל' בדואט עם אודי דוידי