- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אלבום חדש ללא דיסק: איתן קלינמן – תלי"ש

איתן קלינמן - תליש [1]

איתן קלינמן, משיק סופסוף את אלבומו השני, המקורי והמלא, תלי"ש. קלינמן (40) עבד על האלבום בשנים האחרונות, כתב ומחק, הקליט ושינה, חזר וכתב, והקליט שוב, וכעת מציג לכולנו תוצר מרשים – אלבום בוגר וייחודי.

האלבום החדש זכה לשם מתוחכם שאולי סותר את עצמו, תלי"ש – להיות תמיד מחובר. כוונת היוצר הייתה להבהיר לכל מי שזקוק להכוונה כי היומיום של כולנו, תליש. "הכל תליש, הכל עובר, היה מחובר לעצמך", מנגן השיר. ועדיין, לתלי"ש יש הסברים נוספים, למשל פענוח ראשי התיבות תמיד לנגדי השם שוויתי. כלומר: חיבור בין רוח לחומר, חיי החומר שלנו אינם שלמים ללא רוח הנותנת בהם תוכן.

האלבום השני של איתן קלינמן, מוצע לציבור אניני המוזיקה היהודית ישראלית כשהוא מוקפד, מקצועי ומהודק יותר. קלינמן רקח באלבום אחד שירים שונים המייצגים עולמות תוכן מגוונים. כל אדם שיאזין לאלבום בשלמותו, ימצא רצועה אחת לפחות עמה יתחבר. כך למשל, שירי קודש מהמקורות שזוכים לפרשנות חדשה ומלאת השראה, לצד טקסטים אישיים בועטים הבאים חשבון עם מידותיהן השליליות של בני האדם באשר הם.

עד כה נחשפו ארבעה סינגלים מתוך האלבום החדש תלי"ש, וכעת עם יציאת האלבום, מוצע למאזינים סינגל מיוחד ושונה, המספק הצצה מייצגת לאלבום השני.

עלה קירח הוא השיר המציג בראש ובראשונה את המקום המחובר למלוא המציאות בצירוף ההמלצה שלא לוותר על הבחירה, להיות עצמך. זהו שיר על פרופורציה, על חשיבות הרגע, על החשיבות שבעשייה. "השיר נכתב על בסיס שני פרקים בספר מלכים: אליהו בהר הכרמל (בית שני של השיר) ואלישע עם הנערים הצועקים: עלה קירח (בית ראשון)", מגלה היוצר, קלינמן. "גם אלישע (מידת הרחמים) וגם אליהו (מידת הדין) צודקים בנבואתם מתברר, אולם נבואת דורות חורזת את המציאות אחרת, ופרטי המציאות, על הדרך, לעיתים עושים לה פרצופים…"

לשיר צולם קליפ מרהיב שיצרה האומנית בחול ובעלים, שלי בן נון. הקליפ מתאר חיפוש אחר היחסיות הקיימת באדם, ומציג בצורה ייחודית עד כמה עולמנו מורכב מאינסוף ניואנסים וזוויות מבט שונות.

תליש, אבל בלי דיסק
האלבום בעל השם המטעה תלי"ש, אינו דיסק רגיל. לא רק בגלל התוכן, אלא גם בשל האריזה והפורמט. לראשונה, מוצעת אפשרות לרכוש את האלבום החדש כנגן MP4 משוכלל המכיל בתוכו את שירי האלבום במלואם בפורמט MP3 וכן גרסה אישית לקליפים המצליחים רק אני, ואני רוקד, והולכת. לשירים צורף גם קליפ הציור בחול (עלה קירח) וכדי להשלים את החוויה המעצימה מצורף בונוס: הקליפים דמעות הראל ולא פתור מהאלבום הראשון. הנגן מצויד בנפח של 4 GB המאפשר להזין לתוכו שירים וסרטונים נוספים.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY לצפייה בקליפ

איתן קלינמן - תליש [2]