- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שבת חזנות מרוממת עם מקהלת 'בזמירות' בפתח תקוה

מקהלת זמירות [1]

חוויה נדירה היתה בש"ק פר' "כי תצא" מנת חלקם של מתפללי בית-הכנסת רינת אשר פ"ת, שבת של חזנות מליגה אחרת…

בית-הכנסת "רינת אשר" כפר גנים פ"ת היה גדוש עד אפס מקום במהלך השבת האחרונה. מתפללים ואורחים רבים מכל האזור אשר באו להשתתף בתפילות השבת שהוקדמו מהרגיל ולהיות שותפים בחוויה נדירה כאשר החזן הנודע ר' דוד ויינבך בלווי המקהלה הנודעת "בזמירות" בניצוחו המרשים של האמן יותם סגל אכן עמדו בציפיות המוקדמות והעניקו לציבור תפילה מרגשת מתובלת בנכסי צאן ברזל של קטעי החזנות הקלאסית והלחנים הידועים והמפורסמים מעמודי התווך של גדולי החזנים לדורותיהם וביניהם יצירות לא שגרתיות כגון אנא בכח–דוידוביץ, רזא דשבת-פינצ'יק, ממצרים גאלתנו -שטרן, קהילות הקודש-מלבסקי, השיר שהלוויים-ויגודה ועוד ועוד, תחושה מיוחדת של התרוממות רוח בלתי רגילה כראוי לתקופה שלפני הימים הנוראים התשע"ה הבע"לט.

החזן ומקהלה המלווה הפליאו לשיר ולרנן, כבר בליל שבת ולמחרת בשב"ק פרשת "כי תצא" המשיכו במופע קולי מרשים שהפליא גם את אלה שאין החזנות שגורה עליהם במיוחד.

אכן, קשה היה להשאר בשוויון נפש נוכח ביצועיו של ר' דוד ויינבך בקטעי התפילה והשירה השונים ולמשמע ההרמוניה הווקאלית רחבת הקולות של המקהלה בניצוחו של יותם סגל. כאן המקום להזכיר את ילד הפלא למש' הומינר ואת האורח המפתיע באיכותו-דביר שפיגל "ברך את עם ישראל" המוכר של סול ז'ים, השילוב בין החזנים לעיל לבין המקהלה העניק לשניהם יתר משקל סגולי הדדי נוסף והפך את הופעתם לחוויה מרנינה שלא נודעה כמוה זה זמן רב בבית-הכנסת.

הרב שמואל סמט שליט"א, רב הקהילה, ייחד חלק מדרשת השבת שלו למוטיב ההשפעה של מנגינות על נפש האדם והתרוממות הרוח, משפחת הלר הנכבדה דאגה מבעוד מועד להכין קידושא רבא איכותי להמוני המתפללים האורחים ונשותיהם שגדשו את בית הכנסת.

בסיומה של תפילת-מוסף, לאחר חצות היום, זכו ר' דוד ויינבך וחברי המקהלה בניצוחו של יותם סגל לחיבוקי שמחה ברכות ותשבחות מכל ציבור המתפללים והאורחים על שבת חזנות מופלאה שכזו, טעם של עוד.