- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

קן ברג'ס ותור מרקי מגישים: פרוייקט תהילים קי"ט

תור מרקי - קי"ט [1]

החיבור הכל כך טבעי בין המפיק והמעבד הוותיק קן ברג'ס לבין המלחין תור מרקי, שוב מניב להם אלבום, שלישי במספר בו הלחין תור מרקי את כל פרק קי"ט. הפעם באלבום החדש הכניסו קן ותור חידוש כאשר לקחו 8 זמרים מוכשרים, ונתנו להם להגיש כל אחד בדרכו הוא מספר אותיות מתוך פרק קי"ט ויצרו פסיפס מרתק ומרהיב של קולות וביצועים מרשימים.

באלבום החדש 22 רצועות בביצוע: עמירן ואריק דביר, שמואל בר אבין ושמוליק ישורון מלהקת סולן, שמואל יונה, אור קולנברג, מיכאל קונצמן ושמואל נדל. כל העיבודים כולל ההפקה המוזיקאלית נעשו בידיו האמונות של קן ברג'ס בעצמו. קן מספר כי הפקת האלבום ארכה למעלה משנתיים של עבודה סביב השעון עד לקבלת המוצר המוגמר הרצוי.

לפני מעט יותר מ-20 שנה, חזר תור מרקי בתשובה ועלה מסן דייגו שבארה"ב לארץ ישראל. מאז חזרתו בתשובה, נקשר תור בעיקר למילים ולמזמורים של ספר התהילים, ולקח על עצמו כמשימת חייו להלחין את מזמורי התהילים.

פרק קי"ט שבתהילים המכונה גם "אלפא ביתא" כולל את כל נשמות ישראל ומהווה חיבור אישי לכל יהודי באשר הוא. וכפי המובא בספרים הקדושים ע"י צירוף האותיות והפסוקים שבפרק קי"ט מסוגל לתחינות בקשות וישועות בתחומי רפואה, פרנסה, שלום בית, חיים, זיווג, לידה קלה, תשובה, ישועה, ולהבדיל לעילוי נשמה.

נקודה מעניינת היא, שבאלבום משתתפים 8 זמרים, כאשר בכל אות ישנם 8 פסוקים, ודוד המלך ע"ה שחיבר את התהילים היה הבן השמיני. "פרויקט התהילים הוא ייחודי במינו", מספר מרקי, "כי ע"י השירים קל לנו לזכור את מילות התהילים. בעבר, אלו היו השירים שניגנו הלווים בבית המקדש, ואילו בימינו, שהמנגינות נשכחו ונותרנו רק עם המילים, אנחנו מנסים ליצוק מוסיקה עכשווית למילים שכתב דוד המלך".

לחצו PLAY להאזנה לשיר בביצוע עמירן דביר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2015/02/amrian-kyt.mp3 [2]