ערב יום הזיכרון: קליפ מרגש לשיר "פתח ליבך" - חסידיניוז

ערב יום הזיכרון: קליפ מרגש לשיר "פתח ליבך"

מאת: יוסי אשרי | א׳ באייר ה׳תשע״ה (20/04/15) 17:28 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

מקור חיים - פתח ליבך

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, רואה אור לראשונה הקליפ לשיר "פתח ליבך", שנכתב לזכרם של שלושת הנערים החטופים והושמע בהשמעת בכורה לפני כחודשיים. השיר, פרי יוזמתם של חבריהם של הנערים, מישיבת "מקור חיים", נכתב והולחן על ידי היוצר והזמר דוד ד'אור, אשר התוודע אל המשפחות בימי החטיפה, בהם שררה אי וודאות לגבי מצבם של השלושה.

במשך ימי החיפושים האינטנסיביים הפכו בני המחזור של אייל וגיל-עד מישיבת מקור חיים, לסמל. נערים צעירים תלמידי כיתה יא' שליוו בדאגה את החיפושים אחר חבריהם, עד לבשורה המרה. בחודשים שלאחר מציאת הגופות ביקשו חבריהם של הנערים להנציח אותם בין היתר באמצעות שיר. החברים פנו לזמר דוד ד'אור ושיתפו אותו ברצון שלהם לכתוב שיר. ד'אור נרתם לפרויקט, כתב את מילות השיר והלחין אותו ביחד עם אילן קינן.

ד'אור רתם את הזמרים קובי אפללו, דיוויד ברוזה, ישי ריבו, יונתן רזאל ואברהם פריד להצטרף אליו בביצוע ולאולפן ההקלטות נכנסו גם בני משפחות החטופים: אחיותיו הצעירות של נפתלי פרנקל ואביו של אייל יפרח, השתתפו אף הם בהקלטות. את ההפקה המוזיקלית ואת עיבוד הסאונד ביצע המפיק תומר הדדי.

בקליפ עצמו משתתפים בני המשפחות של החטופים, החברים לישיבה וכמובן הזמרים. הקליפ מלווה את המסע שעברו בחודשים שחלפו מאז החטיפה, משפחות הנערים החטופים, חבריהם לישיבה ועם ישראל כולו, מסע של תקווה, אי וודאות, אחדות, תפילה גדולה וכאב. מסע של המשפחות ושל עם ישראל, מעצמו ואל עצמו.

"קרה לי עם השיר הזה דבר מדהים", אומר דוד ד'אור, שמוביל את הפרויקט, "פחות משנה חלפה מאז נעתקה נשימתו של עם שלם, כשהודיעו בחדשות על חטיפת שלושה נערים, בדרכם מבית הספר הביתה. עם שלם התפלל כאיש אחד לשובם הביתה בשלום, תקווה שלצערנו הרב נכזבה. בחודשים האחרונים, בעת העבודה על השיר, למדנו להכיר ממש את אייל, גיל-עד ונפתלי, דרך החברים מהישיבה והמשפחות המופלאות שלהם. במהלך העבודה על השיר הרגשנו שאנחנו חוזרים שוב לרגעי האחדות הנדירים שחווינו סביב אירועי הקיץ. ראינו שוב איך מעבר לכל המגזרים והדעות הפוליטיות, קיימת אחת עמוקה של אחדות, שבסופה כולנו אחים".

לחצו PLAY לצפייה בקליפ

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.70
Loading...

תגיות: , , , , , , ,


תגובות (1)

  1. תמר הגיב:

    כל הרעיון שאני נכנסת לאתר שלכם
    זה כי האינטרנט שלי ב"ה מסונן וללא יוטיוב
    למה אתם לא מקפידים לצרף קובץ לצד הקישור ליוטיוב?

השאר תגובה

תוכן תגובה