- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

בשבוע הבא: פסטיבל הכליזמרים בצפת יוצא לדרך

לוגו כליזמרים [1]

הכליזמרים באים, הכליזמרים באים: ביום שלישי הבא, ג' אלול תשע"ה, בפעם ה-28 יעלו הכליזמרים המסורתיים ושלל אמנים והרכבים מהארץ ומהעולם לשלושה ימים של הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית. עשרות אלפי מבקרים צפויים להגיע לעיר בימי הפסטיבל [18-20.8] וליהנות ממעל ל- 70 מופעים שונים, כולם בכניסה חופשית לקהל הרחב.

מדי ערב, מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה יופיעו אמנים והרכבים רבים בבמות ברחבי העיר העתיקה בצפת. ביניהם – יונתן רזאל, ישי ריבו, דניאל זמיר, אייל שילוח, אנסמבל 'חמסה כליזמר' מלונדון, המבורג כליזמר, בודפשט כליזמר, להקת 'לכתחילה', להקת 'רמזיילך', להקת 'מאלוקס', מוסה ברלין, ישראל זוהר, כליזמר שפיל, דב ואיטה זילברמן, צמד רעים שישתפו פעולה עם שלמה בר, המופע 'אגדתא', הרכבים מקומיים כמו סימפלי צפת וווליום צפת ועוד רבים נוספים מהארץ ומהעולם.

"פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי הוא אחד הפסטיבלים הוותיקים בישראל", אמר יו"ר הפסטיבל יגאל שטרית, "פסטיבל עם אווירה מיוחדת שסוחפת אליה עשרות אלפים – דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים העולים לרגל אל בירת מוסיקת הנשמה היהודית העולמית. גם השנה הנהלת הפסטיבל יחד עם ראש העיר אילן שוחט מתרגשים להוציא לדרך את הפסטיבל המיוחד של צפת, עם אמני ענק חדשים כבכל שנה, עם כניסה חופשית לכל המופעים ועם שלל אירועי חוצות במהלך ימים אלו. יחד עם כיתות האמן שייפתחו מיד לאחר הפסטיבל צפויה לעיר חגיגה אמתית של מוסיקה ונשמה".

לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה (23-27.8) הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם, בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת הנשמה היהודית ומרצים בעלי שם מרחבי העולם, כאשר השנה צפויים להשתתף אמנים מיוחדים מהארץ ומהעולם. במהלך ימי הפרויקט יתקיימו מופעים מיוחדים לקהל הרחב.

לפרטים נוספים – http://www.klezmerf.com

תוכנית הפסטיבל [2]