- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

כאייל תערוג – יונתן רזאל שר מניגוני האדמו"ר הזקן

יונתן רזאל - כאייל תערוג [1]

לאחר שבארועי י"ט כסלו האחרון בבנייני האומה הושק אלבום המופת צמאה – אמנים שרים מניגוני הרבי מליובאוויטש, בימים אלה נשלמות ההכנות על האלבום השני צמאה 2, שיראה אור בקרוב ויוקדש לניגוני האדמו"ר הזקן, בעל התניא.

ניגוני האדמו"ר הזקן משקפים, את דמותו ושיטתו. הרבי הזקן תמיד שר. כל משפט שאמר היה מלווה בנעימה, מכיוון שמילים מתות עלולות לקרקע את הנשמה ולהטיל משקולות על כנפיה. הניגון מרומם את המילים ואת האדם טפח מעל קרקע המציאות, ואל הרוממות הזאת התכוון ושאף הרבי כל ימיו. כשמאזינים ושרים את ניגוניו של הרבי, זוכים למפגש בלתי אמצעי עם שירת נשמתו.

באלבום החדש צפויים ליטול חלק מיטב האמנים הישראלים: אהוד בנאי, אביתר בנאי, רמי קליינשטיין, דוד ד'אור, ישי ריבו, נריה מויאל, חיליק פרנק, דניאל זמיר, ברי סחרוף ואחרים. על ההפקה המוסיקלית של האלבום הופקד גם הפעם נאור כרמי. בינתיים משחרר צוות ההפקה את הניגון כאייל תערוג, בביצוע הזמר יונתן רזאל שמעניק לשיר נופך מיוחד.

"תמיד חשבתי שפירושו של" תערוג" הוא תתגעגע. אבל מסתבר שמשמעות המלה היא קול הגעיה שמשמיע האייל. כמו שאריה שואג וסוס צוהל, האייל עורג. רש"י מפרש את הפסוק בתהילים ומסביר מה כל כך מיוחד בעריגה הזאת: "אמרו רבותינו: האיילה הזאת "חסידה" שבחיות היא, וכשהחיות צמאות למים הם מתכנסות אליה שתִ תְ לה עיניה למרום, ומה היא עושה? חופרת גומה ומכנסת קרניה לתוכה וגועה. והקדוש ברוך הוא מרחם עליה והתהום מעלה לה מים". כשאין מים אז האייל צועק אל ה' ובזכות זה יש לכולם מים. בתנועה הראשונה אפשר ממש לשמוע את הערגה. הלוואי ונזכה להיות קצת כמו אותו אייל, בלי שום חוכמות, פשוט עורג, נושא עיניו השמיימה, צועק ושר: אבא! אנחנו צמאים!" – אומר יונתן רזאל.

המופע הגדול של צמאה 2 בניגוני האדמו"ר הזקן ייערך בארועי י"ט כסלו תשע"ו בבנייני האומה בירושלים, כשבשיאם יתקיים מופע ניגוני החסידות שישלב את אברהם פריד, אביתר בנאי, יונתן רזאל, דניאל זמיר, חיליק פרנק, להקת הלב והמעיין ועוד.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2015/09/razel-keayal.mp3 [2]