- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

אנסמבל אל ההרים מגיש: פתיחת ההיכל לימים נוראים

אנמסבל אל ההרים - פתיחת ההיכל [1]

אנסמבל אל ההרים הוקם לפני כשנה על ידי נתנאל זלבסקי, בנו הגדול של המוסיקאי המוערך צבי זלבסקי. נתנאל גדל כמובן בבית מוסיקלי וכבר מגיל צעיר היה מופיע עם אביו ומתפלל איתו כשהיה חזן בימים הנוראים. מאז הספיק לנגן בחתונות יחד עם שלל הרכבים ככנר וכזמר אופרה. ההרכב "אנסמבל אל ההרים" נקרא בשמו על פי מדרש הפסוק "אשא עיני אל ההרים" – "אל תיקרי 'אל ההרים' אלא 'אל ההורים'". האנסמבל מנסה לתת לניגונים העתיקים והחדשים משמעות, מצלול ופשר חדשים.

"אחת מחוויות הילדות העזות הזכורות לי הינה מניין הוותיקין באשמורת הבוקר של ראש השנה. הקושי להתעורר, יחד עם האתגר, ההליכה בחושך עם אבא העטוף בטלית, התפילה הארוכה והלא נגמרת והציפיה לקרני השמש הראשונות שיגיעו ויחממו אותי קצת. אני זוכר את עצמי עומד ליד אבא העובר לפני התיבה, ומנסה לשיר אתו בקול שני מנגינה חדשה שהולחנה זה לא מכבר, לכבוד החג. מאז הפיוטים והניגונים הללו תופסים בלבי מקום עמוק השמור להם לבדם" – מספר נתנאל על הרקע למופע.

פתיחת ההיכל – שער לימים הנוראים – האלבום החדש הרואה אור בימים אלה, הוקלט בהופעה חיה שהתקיימה בעשרת ימי תשובה של שנת תשע"ה בצוללת הצהובה בירושלים. מנעד השירים, אשר מילות כולם לקוחות מתוך תפילות הימים הנוראים, נע בין ניגוני חסידות חב"ד ומודז'יץ, שיריו של ר' שלמה קרליבך וכמובן לחניו המרטיטים של האבא – צבי זלבסקי. ההקלטה עברה כמובן עריכות ותיקונים, אך כדי לשמור על הרוח והחיים של המוסיקה החיה, כל השינויים והתיקונים נעשו מתוך זהירות שלא לפגוע באותה הרוח. בחירת השירים נעשתה על ידי נתנאל זלבסקי והרב תמיר גרנות – שהנחה את המופע. השניים בחרו את השירים הכי עמוקים שיכולים לגעת בקהל והתגובות היו מדהימות.

"באלבום אני מבקש לבטא בעזרת חבריי את החוויה הזאת באמצעות הצלילים. אני מקווה שהאלבום ייגע במי שמאזין לו ויפתח את לבו" – מסכם נתנאל.

מופע השקה לאלבום החדש יתקיים ביום שני, ח' תשרי תשע"ו בצוללת הצהובה בירושלים.

הפצה: דברי שיר.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'אין קצבה' מתוך האלבום https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2015/09/zalevskli-einkitzba.mp3 [2]