- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

שנה לפטירת מוהרא"ש: ניגון 'ממלא כל עלמין' המחודש

הרב מאיר דוד פרקש - ממלא כל עלמין

אם תקלעו לסעודה שלישית בקהילת היכל הקודש חסידי ברסלב ביבניאל, תחשפו לניגון המיוחד והמרגש למילים בארמית "ממלא כל עלמין". הניגון הנוגע שהיה אהוב על מוהרא"ש (הרב אליעזר שלמה שיק) זצוק"ל שכונה בפי כל "הצדיק מיבניאל" מתפרסם עתה לראשונה בהפקה ייחודית על ידי בעל המנגן, הרב מאיר דוד פרקש.

"מוהרא"ש זצוק"ל לא היה זמר ולא מלחין, נהנה מאוד להאזין לשירה. השיר היחיד שהוא הלחין בכל חייו היה 'ממלא כל עלמין'", מספר הרב מאיר דוד פרקש על גלגולו של הניגון הייחודי. "הצדיק מיבניאל זצוק"ל היה נוהג לצאת באישון ליל לכיוון קווינס כדי להתבודד ביער ולשוחח עם קונו כבן אל אביו. באחת הפעמים כשהגיע ליער לשפוך שיח בהתבודדות פרצו ממנו המילים:

'ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, אין שום מציאות מבלעדיך יתברך כלל, וכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם'. בליקוטי מוהר"ן בתורה ס"ד חלק א' מובא דבר מדהים שלכל מדינה ומדינה יש המנון משלה וגם לאמונה יש ניגון וניגון האמונה הוא סובב כל עלמין. זו הייתה ההשראה ליצור את המנון האמונה", אומר הרב מאיר דוד פרקש.

באחד הימים התקיים שבע ברכות לתלמיד משותף של המוהרא"ש והרבי המרקד – ר' שלמה קרליבך בבית כנסת של מוהרא"ש זצוק"ל בברוקלין. הצדיק מיבניאל החל לשיר את 'ממלא כל עלמין' במנגינה שהלחין, קרליבך ששמע את המילים סיים את השיר עם לחן שלו, שהפך לאחר מכן לניגון מפורסם מאד שכולם מכירים, אך לא על המילים המקוריות.

הרב מאיר דוד פרקש, ששמע את הניגון החליט כי יש צורך בלחן חדש שיתאים למילים יותר וכשהגיע לביקור בישראל ביקר בביתו של המעבד והמלחין רובי בנט, סיפר לו על השיר וביקש שיצור יחד איתו מנגינה חדשה למילים. ואכן השניים יצרו יחד את הלחן החדש ורובי תרם מכישרונו המוזיקאלי וכתב את העיבוד הגרנדיוזי לשיר. "הוא מעניק מימד שמימי מלא בעוצמה ורגש כשהמקהלה הפותחת מדמה את שירתם מלאת הדבקות של חסידי המוהרא"ש ביבניאל. כפי שנהגו לשיר בכל פעם לפני שהוא דיבר דברי תורה בציבור", אומר הרב מאיר דוד פרקש.

מוהרא"ש אהב מאד את הלחן וביקש מהרב מאיר דוד פרקש להקליט אותו בצורה מקצועית. הרב דוד מאיר פרקש פנה לנפתלי שניצלער עם הגרסה אותה לימד מוהרא"ש הצדיק מביניאל זצוק"ל ב'קהילת ברסלב היכל הקודש' ובאולפן של שניצלער בארה"ב הסתיימה לה ההפקה שהתפרשה על פני 10 שנים תמימות!

בביצוע החדש שיוצא לאוויר העולם משלב הרב מאיר דוד פרקש את כל הלחנים יחד, הוא פותח בלחן המשותף שלו עם רובי בנט ומסיים בניגון השמחה הסוחף של קרליבך, "עכשיו, הגיע הזמן שכל העולם יכיר את השיר המיוחד הזה שמספר שהקב"ה מנהל את העולם", אומר הרב מאיר דוד פרקש "בכל מקום שאני שר את הביצוע הזה מיד מצטרפים אלי בשירה סוחפת. יש בו משהו מאוד מדבק" הוא אומר. את המילים באידיש, תרם מכישרונו האמן ר' ליפא שמעלצר.

השיר יוצא לאור לרגל יום השנה הראשון להסתלקות מוהרא״ש זצוק״ל.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2016/01/MeirDuvidFarkas-memalekolalmin.mp3 [1]

לחצו PLAY לצפייה בקליפ