- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

פיינליסט 'דה וויס' איל כהן בשיר חדש: במקום

איל כהן

היוצר-זמר איל כהן, עושה בימים אלו את צעדיו האחרונים בדרך לאלבום הבכורה הקרב. אחרי שהוציא שני סינגלים ששבו את אוזני מבקרי המוזיקה, "אשא מבטי" ו"אסירי תקווה", משחרר איל שיר מרענן – "במקום".

על השיר החדש מספר איל: "במקום לזרוע ולקצור אני מוקף בבירוקרטיה", גיליתי שגם האמנות מוקפת בבירוקרטיה. זה לא טבעי ופשוט להוציא לעולם את היצירה. כמות האפשרויות, הפגישות והאסטרטגיות שנתקלתי בהן מאז "הגמר הגדול" הציפה אותי לגמרי. זה היה לי – ועדיין – כמו עבודה זרה. במקום להתרענן במים, עובדים את עגל הזהב".

"לפני כמה שנים, בעוד אחד מהרגעים שבהם אתה חש בפער העצום בין המקום שבו אתה נמצא, לאיפה שרצית ויכולת להיות – לקחתי עט ויריתי כמו חיצים על הדף, והנה נולד מן שיר-מחאה עצמית שכזאת. המילים העוקצות זימנו דווקא לחן קליל, כאילו שאם הפער לא ממש נסגר, לפחות שנצחק אותו. נחגוג את הפספוסים של חיינו במקום להתייסר מהם".

"כשאני מבצע את "במקום" בהופעות, אני קולט את החיוך מתפשט בקהל. נהנים מהשורות המתגלגלות. בדרך כלל אני גם מתקיל אנשים, ומציע להם להוסיף שורה בספונטניות, ואכן כמעט תמיד מישהו זורק איזה "במקום" משלו. לכן זה נראה לי שיר שנועד לאנרגיה "חיה" שיש בהופעה טובה, ופחות כשיר אולפן באלבום שבדרך". 

לחצו PLAY להאזנה לשיר
https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2016/02/במקום-איל-כהן-mp3.mp3 [1]