אוריאל טראוב שר את הכאב: בוא נעשה תחרות - חסידיניוז

אוריאל טראוב שר את הכאב: בוא נעשה תחרות

מאת: מתי שיינברג | ב׳ באייר ה׳תשע״ו (10/05/16) 12:46 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

אוריאל טראוב - בוא נעשה תחרות

זהו סיפורו האישי והמרגש של אוריאל טראוב, ילד בן 13, הסובל מלידתו מנכות בשתי רגליו. מלבד הנכות שמגבילה אותו פיזית ומכריחה אותו להיות תלוי ומשועבד תמיד לעזרת אחרים, בראשו ובשכלו כמו גם מבחינה רגשית הוא ילד נבון, בוגר, אמיץ, ומיוחד שמאמין בכל ליבו שגם ההתמודדות עם הנכות שלו היא סוג של מתנה שקיבל מהקב"ה.

לנכות המשעבדת שמלווה את חייו מידי יום, מהרגע שהוא מתעורר ועד לרגע שהוא הולך לישון אוריאל כבר התרגל די מזמן ואף למד להתמודד איתה, אך מה ש"יושב" עליו כבר מספר שנים אלו הם דווקא תפיסות העולם של חבריו והסביבה החיצונית שרואה אותו ומתייגת מיד כ"סוג ב'". המטען הזה ליווה אותו במועקה קשה מזה זמן רב, מבלי יכולת לשחרר, עד שפגש למזלו הטוב באבי אברהם, שמשמש במספר מסגרות כמטפל רגשי. בין השניים נרקם קשר מיוחד וקרוב.

לאחר שבמפגשים הוצף ע"י אוריאל הצורך הרגשי לבטא את עצמו, את כאבו ואת אכזבתו מהסביבה בקול, המליץ לו אברהם לנצל את חושיו המוזיקאליים המחודדים של אוריאל ולנסח את כאביו כשיר אישי, שעל תהליך הוצאתו כמו גם המסרים הרגשיים והתהליכים הפנימיים שעומדים מאחוריו הם יעבדו בצוותא. אוריאל נענה מיד לאתגר והחל לנסח את המסרים הללו כסיפור וליצור מהם שיר, כאשר היעד והמטרה העומדת מול עיניו היתה לשיר אותו מול חבריו בבר המצווה שלו ובדרך זו להעביר להם את המסר החברתי הנוקב והכואב ואף לפרסמו במדיה לתועלת אחרים שנמצאים במצבו.

בסופו של תהליך מושקע אוריאל מצא לעצמו ביטוי בדמות השיר הנושא את השם "בוא נעשה תחרות", אותו הוא ניסח ומבצע בצוותא עם אבי אברהם. וכאשר המילים נהפכו להיות ללחן שליצירתו היה אוריאל שותף שווה, לא היה מאושר ממנו. המוזיקה נתנה דרור וביטוי לתחושות הקשות שקיננו בליבו מזה זמן רב, כמו גם למסרים נוספים של עידוד אופטימיות ותקווה.

בעידודם של הוריו ובתמיכתו של איש החסד והעשייה הרב אהרן גלברט מישיבת "אשרינו" השיר המרגש זכה לעיבוד מקצועי של המעבד המוכשר ספי רייכקינד, הוקלט ב"אולפני הניגון" של אבי זנו, יצא כסינגל למדיה וזכה להשמעת בכורה באירוע בר המצווה של אוריאל, כאשר עין אחת לא נותרה יבשה לשמע השיר הכובש והעוצמתי שאף זיכה אותו בסופו בתשואות כפיים סוערות וממושכות.

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים ממוצע: 4.88
Loading...

תגיות: ,


השאר תגובה

תוכן תגובה