- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

ליאור אלמליח משיק אלבום פיוטים חדש

ליאור אלמליח - אליך אקרא י-ה

ליאור אלמליח נולד וגדל במשפחה מסורתית בקריית שמונה. מאז ילדותו נמשך ללמוד את השירה האנדלוסית בכלל ושירת הבקשות בפרט. כבר בהיותו בן 11 התחיל להופיע ברחבי הארץ, ובעודו סולן בלהקה הצבאית בעת שירותו בצה"ל פרץ בחו"ל והוזמן להופיע בפני הקהילות היהודיות. בהמשך הצטרף אלמליח לתזמורת האנדלוסית הישראלית ובה שימש במשך מספר שנים כסולן הבית .

האלבום החדש לוקח את הפיוטים הכי מוכרים וידועים מכל הזמנים, קלילים, לא המסובכים ומנגיש אותם לקהל הרחב. הרעיון שדווקא פייטן שבא ושולט בחומרים ייקח את הדברים הפשוטים ויביא אותם לאנשים עם עיבודים הכי מדהימים.

לאלבום הזה נבחרו כ- 11 שירים-פיוטים, מקורות השירים הם מצפון אפריקה ומדינות ערב בכלל, אבל הטוויסט המיוחד וכלי הנגינה השונים לוקחים אותם למקום אחר לגמרי-למוזיקה המשלבת בין הפאנקי המאפיין את הסגנון של "הדג נחש" לבין סגנון המוזיקה של "טיפקס"-עם השפעה ים תיכונית ורוק .

כלי הנגינה של הפיוטים האלה במקור הם הכלים המסורתיים כמו:עוד,כינור, דרבוקות ואילו באלבום הזה שולבו בס, תופים, גיטרות חשמליות וכלי נשיפה כמו- סקסופון, חצוצרה ועוד, הכלים יחד עם הגאונות המוזיקלית של קובי אוז הוסיפו לפיוטים נופך אחר.

המטרה של האלבום היא להנגיש את "שירת הבקשות" והפיוטים בני אלפי השנים לדור הצעיר של היום ששומע ונחשף לסוגי מוזיקה שונים מכל העולם אבל לא מודע לסגנון עתיק היומין ששייך לנו. "אני רוצה שלפיוטים האלו יתחברו אנשים מכל הגילאים ואם יש אלבום שיש סיכוי שישמעו אותו במסיבות, בחתונות ואפילו בברים -זה האלבום הזה, שפשוט אי אפשר לשמוע אותו מבלי לשמוח, לקום ולרקוד" – אומר אלמליח.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'אליך אקרא י-ה' מתוך האלבום
https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2016/06/ליאור_אלמליח-אליך_אקרא_יה.mp3 [1]