- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

מקודש: המוסיקאים טורקים, הזמרים ישראלים

מומין ססלר - מקודש

מומין ססלר הוא מוסיקאי טורקי החי ופועל בישראל ובטורקיה לסירוגין, מזה שלושים שנה. ססלר הוא מאסטר בנגינת הקאנון והעוד. נגן פסנתר, מעבד, מפיק מוסיקלי, ומלחין. לאורך השנים שיתף פעולה עם אינספור אמנים ישראלים, זמרים, הרכבים, ותזמורות בתחום המוסיקה המזרחית-הישראלית על גווניה השונים (התזמורת האנדלוסית, משה פרץ, עופר לוי, שרית חדד, ועוד).

ססלר הוא נצר לשושלת מפוארת של מוסיקאים צוענים מוסלמים בטורקיה. כבר בביקורו הראשון בישראל, כאשר שמע את הפיוט "שלום עליכם" לפני סעודת השבת, התרגש מאוד מהלחן ומאווירת הקודש והחל להתעניין ולחקור את ניגוני הקודש היהודיים. עם השנים התגבשה בליבו החלטה ליצור פרויקט מוסיקלי ייחודי בו יבצעו מוסיקאים טורקיים פיוטים יהודיים.

בשלב הראשון, ססלר הקליט באיסטנבול ביצועים אינסטרומנטליים יחד עם נגנים טורקיים מהשורה הראשונה, כאשר הבולט ביניהם – הוא בנו, אורג'אן ססלר, מאסטר בנגינת צ'לו, בעל שליטה מלאה ברזי המקאם הטורקי, כמו גם במוסיקה הקלאסית המערבית. כאשר הגיע לארץ בכדי להוציא לאור את המיזם, פנו אליו מיטב זמרי ישראל והביעו רצון להצטרף לפרויקט בקולם. כתוצאה מכך, כל פיוט בפרויקט הועשר בזמר אורח והאלבום המריא לגבהים חדשים.

הפרויקט שבו נוטלים חלק, אביהו מדינה, ציון גולן, עופר לוי, יניב בן-משיח, זיו יחזקאל, יובל טייב, הרב דוד מנחם, ועוד. הפך לגשר תרבותי טורקי-ישראלי נפלא ויוצא דופן, המעיד עד כמה מוסיקה היא שפה אוניברסלית החוצה גבולות של זמן, ומקום, שמחברת בין קצוות הסקאלה השונים.

לקראת יציאת האלבום המלא, יוצא אריך נגן ובו שלושה פיוטים ברוח הימים הללו: "בן אדם", בביצוע יובל טייב. "עננו" בביצוע טריו ייחודי, של עופר לוי, יניב בן-משיח, וזיו יחזקאל. ו"אדון הסליחות", בביצוע גיל רבי.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'בן אדם' בביצוע יובל טייב
https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2016/09/yuvaltayeb-benadam.mp3 [1]