- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

'שַׁוְעַת עֲנִיִּים' – קובי אוז בסינגל שני מתוך "מזמורי נבוכים" • להאזנה

קובי אוז - שוועת עניים

קובי: "במפגשי עם הכתובים מתגלה לי מדי פעם העוצמה החברתית הטמונה בהם, למשל בכל שבת אומרים בבית הכנסת את הפסוקים הללו: המלל מרגש אותי עמוקות. הוא מרגש אותי כי הוא לא מציב מול העני את העשיר כפי שנוהגין לעשות בדת הפופוליזם. "מַצִּיל עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנּו" מציב מול העני את בעל הכוח, את ה"חָזָק". אח"כ מול האביון הוא מלהק את "גּוזְלו", את הגונב ממנו.

אל הפסוק מתהילים מוסיפים בסידור התפילה שני משפטים: הראשון "שַׁוְעַת עֲנִיִּים אַתָּה תִשְׁמַע" שמיעה בלבד, ולעומתו "צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתושִיע" מחלץ את הישועה מתוך ההקשבה. כמו אומר "אל תשמע על המצב בחצי אוזן ותנסה לפטור עצמך באמצעות מעשה אוטומטי כמו העברת כסף כלשהו מכאן לכאן, הקשב לצעקת הדל ורק אז כשתבין לליבו,כשבאמת הקשבת, רק אז תוכל באמת להושיע".

את השיר שהלחנתי פותח נעם שלמה בהגשת חלק מפיוט שהוא מכיר מבית אבא. נעם הוא אחד משלושה מוסיקאים מחוננים שזכיתי שישתתפו בעיצוב הצליל המיוחד של "מזמורי נבוכים" הם עושים איתי את כל הדרך מהחזרות בסלון ביתי ועד אחרונת ההופעות ברחבי ארצנו. נעם הוא יוצר מבטיח שכותב ושר שירים חכמים, מלאים סוד וצליל, וביום יום הוא מנהל מוסיקלית את להקת "צעירי שדרות".

לחצו PLAY להאזנה לשיר
[audio:https://www.chasidinews.com/audio/kobioz-ahvat.mp3]