- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

הקליפ הבלתי יאומן של יוני Z – "מה נעשה?"

אמן המוזיקה החסידית הצעיר מארה"ב, יוני Z (יוני זיגלבוים) משחרר הערב קליפ מרהיב ומפתיע לסינגל "מה נעשה?", לקראת השקת אלבום הבכורה שלו.

כש Z מקליט שיר, הוא חייב להיות מיוחד ושונה. כשהוא רוצה להפיק קליפ מילים, זה חייב להיות מגה מתוחכם, כZהו יוני Z. לכן, אך טבעי היה לחשוב שלקליפ שיצולם לשיר מה נעשה?, הוא יבקש לשבור כל שיא אפשרי. בישיבת ההפקה המוקדמת נקבעו 3 תנאים עיקריים: הראשון – הקליפ יתוסרט, יופק, יצולם וייערך ברמה של פיצ'ר קולנועי, על כל המשתמע, השני – הוא חייב לכלול שלג, והרבה.

Z פנה לאחים אריין עם תסריט וקצה של מחשבה, לקראת הגשמת תכניתו הגרנדיוזית. צילומי הקליפ נקבעו באתר החרמון הישראלי, אך כאשר נחתו בארץ, קיבלה אותם דווקא שמש מאירה, השלג בחרמון, טרם נראה לעין. הוא לא וויתר ואחרי תחקיר מקיף באתרי שלג נקבעו הצילומים בהרי הקרפטים שברומניה.

כשהגיע לשם הצוות, התברר ששלג לא צפוי ולא נראה, גם ברומניה. בצר לו, פנה זי לשניים מחבריו – האחד במונסי שהתבקש לסיים את ספר התהילים על קברו של הרימניצר והשני מקראון הייטס, שהוקפץ להתפלל על ציונו של הרבי מליובביטש. בעוד השניים מפעילים את כוחם הרוחני בתפילות, החלו Z וצוות הצילום לעשות את דרכם (עד כה ללא שינה) במעלה ההר הקרפטי, בשלב הזה, עדיין ההר היה חסר בשלג ראוי לצילום. לפתע, החלה סופת שלגים עצומה להשתולל באזור, הערימה שלג במהירות ולמעשה הכשירה את האתר לצילומי הקליפ המתוכנן.

כמו מילות השיר, אותו צילמו שוב ושוב, כך גם התלאות נמשכו על פני יממה שלמה ללא הפסקה. הם כללו אתגרי הישרדות, דובי יער ושועלים שקפצו לבקר על הסט, מדורה שכבתה, קור מקפיא ולבסוף, קליפ מרהיב…

"ההשראה לשיר הזה הגיעה ממקום עמוק ביותר", מסביר יוני. "בשיר כזה פונים לקב״ה ומבקשים ממנו כיוון. יש רגעים בחיים, אחרי שניסינו הכל, ועדיין – קשה להבין מה בעצם אנחנו אמורים לעשות. כשנגמרו כל הרעיונות ואין לנו התשובות לשאלות וניסיונות, אנחנו פונים אליו שידריך אותנו, כי אליך עינינו…".

לחצו PLAY לצפייה בקליפ