- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

יונתן רזאל שר לזכר חללי גדוד נחשון: לגעת בסוד

השיר 'לגעת בסוד', נכתב על ידי יונתן על פי בקשתם של חיילי הגדוד ומפקדם שפנו אל רזאל בבקשה לכתוב שיר שיושר בטקס הזיכרון לציון 15 שנה לנפילתם של חבריהם לגדוד ובעיקר שיר שיכנס לתודעה הציבורית וינציח את זכרם.

באפריל 2002 לחם הגדוד במסגרת מבצע חומת מגן לאחר גל פיגועים קטלני שהתרחש בארץ אשר גרר הוצאת צו 8 לחטיבות מילואים רבות. הגדוד נקרא למחנה הפליטים ג'נין אשר היווה מקור להרבה מפגעים וטרוריסטים, הגרעין הקשה של המחבלים ביהודה ושומרון. לפנות בוקר ה- 9 לאפריל 2002 (יום השואה) יצאה הפלוגה המסייעת של הגדוד לעוד אקט של תקיפה בתוך הקסבה של מחנה הפליטים ונתקלה במארב מתוחכם של מחבלים אשר הצליח להפתיע אותם ולגרום לנפילתם של 13 לוחמי מילואים מהגדוד.

מפקדי וחיילי הגדוד פנו ליונתן בבקשה שיכתוב שיר שיושר באירוע הזיכרון שקיימו בשנה שעברה לציון 15 שנה לנפילת חבריהם,  אבל יותר מזה, שיר שיכנס לתודעה הציבורית וינציח את זכרם.

בפנייה לרזאל כתב קצין המבצעים של הגדוד, דני בצלאל: "לאחר 15 שנים של עשייה, אנחנו מרגישים שלמרות מאמצינו עדיין לא עשינו די וחסר לנו נדבך משמעותי במסורת הזיכרון הישראלית והוא שיר המתאר את גבורת הלוחמים ואת הרעות. המטרה העיקרית היא לייצר דבר אומנות, חי ונושם, שיסייע להורים, לאלמנות, לאחים וליתומים להיות גאים ולחיות עם תחושה שנפילת יקירם הייתה נפילת גיבור ישראל לשם מטרה נעלה". 
 
רזאל נענה לבקשתם, כתב ואף ביצע  את השיר בטקס הזיכרון של הגדוד ובהמשך לבקשתם יוצא השיר לרדיו על מנת למלא את משאלתם ולהנציח את זכרם בתודעת הציבור בצורה מוסיקלית.

"התגובות היו מאד מרגשות, לוחמים ומשפחות שכולות התחבקו ובכו ביחד עם יונתן. יונתן הצליח לתאר במילות השיר ובאופן ההגשה את מערכת היחסים בין אחים לנשק, ואת הכאב העצום שמרגישים לוחמים רעים. גדוד נחשון 7020 מודה ליונתן על מפעל ההנצחה החשוב הזה שיישאר לנצח" מוסיף בצלאל בשם חיילי היחידה.

לחצו PLAY להאזנה לשיר
https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2018/04/יונתן-רזאל-לגעת-בסוד.mp3 [1]