- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

היצירה, המוסיקה וההייטק נפגשו באולפן • איתן קלינמן

איתן קלינמן - עומד להשתנות

זה נשמע כמו תחילתה של בדיחה טובה, אך זהו סיפורו המיוחד של איתן קלינמן – איש הייטק שומר תורה ומצוות, (36) נשוי ואב לחמישה המתגורר בישוב פדואל שבשומרון. לפרנסתו הוא עובד בתחום ההייטק ומפתח מיזמי אינטרנט מעניינים. בעשר השנים האחרונות הוא הסתגר באולפן לסירוגין והקליט את אלבום הבכורה שלו. "במהלך התקופה הזאת ובכלל בחיים", נזכר קלינמן, "היו פעמים בהן שאלתי את עצמי איפה ההר הגדול, מתי אגיע אל אותו ה"אוורסט" כדי לציין שהנה העפלנו לפסגה, הנה תקענו דגל של הוכחה…".

ואולם, דווקא מלחמת לבנון השנייה משנה לו את החשיבה. איתן מגויס למלחמה ופתאום חודרת למוחו ההכרה שהוא בעצם מפספס את העיקר. "הבנתי שגם מהדרך צריך ליהנות או לפחות לתת לה את הכבוד ואת חשיבות ה'לכתחילה' שלה. הדרך היא חלק מרכזי מהיעד אליו אנו חותרים, אסור לשכוח שגם בעולם שהוא גשר צר מאוד עלינו לעשות את מיטב יכולתנו, ולכל רגע ורגע יש משמעות וייחוד שלשמם הוא קיים". את שיר הנושא באלבום "עומד, להשתנות." כתב בעקבות התובנות הללו.

קלינמן למד ועודנו לומד מוסיקה, כבר שבע שנים שהוא מצחצח את גרונו בשיעורים לפיתוח קול, "זמרים אמיתיים אינם מפסיקים לשיר", הוא אומר בחיוך. "אין רגע בו אינו מתנגן שיר כלשהו בראשי. מוזיקה מלווה אותי כל ימי חיי, היכולת לבטא, להתבטא וגם להשתנות, קיימת במוזיקה הסובבת ונשמעת בכל אחד ואחת מאיתנו".

על האלבום החדש עמלו בעצם שני אנשים. עמיחי קופל, בוגר מכללת הד למוזיקה עכשווית ובעל תואר במוזיקולוגיה מאוניברסיטת בר אילן שהפיק ועיבד את כל השירים ואיתן קלינמן שכתב, הלחין ושר. השניים עבדו, יצרו ואפילו תיעדו את העשייה הארוכה בבלוג תוסס שזכה להתעניינות רבה. לאחר שיושק האלבום, מתכוון קלינמן לצאת למסע הופעות אינטימי ברחבי הארץ "לכל מקום שיזמינו אותי, אגיע לשיר", הוא מבטיח.

לחצו PLAY להאזנה לשיר[audio:https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2010/07/klainman-omed.mp3|titles=איתן קלינמן – עומד להשתנות]