- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

פלטינה לבני פרידמן שממלא את העולם באור

פלטינה בצפת – צילום משה ביטון

זאת עובדה ידועה שהשיר עברי אנוכי, אחד הלהיטים הגדולים של המוזיקה החסידית החדשה, מיקם את בני פרידמן (33) בצמרת תעשיית המוזיקה החסידית יהודית בעולם.

האלבום שאירח את הלהיט הזה מלאו את העולם באור כולל להיטים נוספים (כולם שרים, בספר החיים) אבל לנצח ייזכר האלבום בזכות עברי אנוכי. השיר הפך מיד ללהיט, ובהמשך גם הקליפ שנוצר לשיר זה. הוא שבר את מצעדי ההשמעות בתחנות הרדיו החרדיות והדתיות במשך שלושה חודשים ברציפות, הגיע גם למקומות ישראליים, והפך להמנון לכל מי שרצה להדגיש את יהדותו. עניין מבורך בעידן שבו האנטישמיות מרימה את ראשה בעולם.

לצד כעשרה מיליון צפיות ביוטיוב, מספר גרסאות כיסוי, רמיקסים משעשעים שיצרו טובי המוזיקאים בעולם, כוריאוגרפיית ריקודים והמנונים בבתי ספר ובמחנות קיץ – חצו מכירות האלבום של בני פרידמן את רף 30 אלף האלבומים (פיזיים ודיגיטליים) ובע"ה, האוזן עדיין נטויה.

בקיץ תשע"ח, אך לפני ימים אחדים, הופיע פרידמן בבאר שבע, פתח תקווה, בת-ים, כרמיאל וצפת. וכך, במהלך הופעה של בני באירוע סיום בין הזמנים לבני ישיבות בצפת, הפתיע אותו הרב נהוראי לחיאני, סגן ראש העיר, עם הבשורה הטובה. פרידמן הגיב בהתרגשות, "זאת בהחלט הפתעה גדולה. וזה באמת מדגיש את המטרה שלנו, להגיע לאנשים רבים ככל שנוכל ולהוסיף לחייהם קצת שמחה, קצת אור, קצת חום, והרבה הרבה גאווה יהודית!".

בקרוב בע"ה, מתכוון בני פרידמן לשחרר סינגל "חסידי", לקראת אלבום חדש באידיש, ובהמשך גם סינגל "ישראלי" מתוך האלבום הבא שלו.