- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

הילדה הקטנה חלתה, אביה שר לרפואתה: ותהיה בעזרי

בכל יום צצים סינגלים חדשים ושירים לרוב. "ותהיה בעזרי" של מאיר צ'רטקוב שונה מכולם. מאיר לא חיפש להתפרסם, הוא לא דמיין קריירת סולו, אבל כשאירוע טראגי פקד אותו הוא מצא נחמה בשירה ועתה הוא משחרר את סינגל הבכורה ואף יוצא להופיע.

"לפני 3 שנים חווינו אני ואשתי תחי' משבר נוראי, בתי מלכה בת רחל הודיה לרפו"ש בתושח"י חלתה במחלה קשה מאוד. זה היה איתות מהשמים וכמו זרקו לי חבל להתקרב מחדש להשם יתברך. ראיתי שר' נחמן מברסלב מלמד שלכל אדם יש רגע בחיים – רגע אחד בו הוא יכול לחוש מה בדיוק תכלית חייו, רגע שיכול לשנות את עולמו ולהציף אותו באור נפלא של הבנת ייעודו וייחודו בעולם וייחלתי לרגע הזה".

והרגע הזה הגיע, כפי שמאיר מספר: "יצאתי למקום שקט ושפכתי שיח לפני רבון עולם, כמו שרבי נחמן מציע, וכשהגעתי בתפלתי לפסקה 'ותִהְיֶה בְּעֶזְרִי וְתוֹשִׁיעֵנִי וּתְזַכֵּנִי לְפָרֵשׁ שִׂיחָתִי לְפָנֶיך בְּכָל יוֹם וָיּוֹם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר עִם לְבָבִי אָשִׂיחָה לְפָנֶיך׳ – פשוט זעקתי אותה. צעקתי מקירות ליבי לקב"ה. לפתע הרגשתי הקשבה והבנה מהשמיים על מצבי ומצבה של מלכה בתי הקטנה, ובתוך כך גם מצאתי את עצמי מנגן ושר את הלחן".

מאיר ממשיך ומספר: "עברו מספר ימים והניגון מתנגן לי בפה ובלב. משהו בו לא עזב אותי. חשתי כי זו ההזדמנות שלי להתנער מהכאב הפרטי ולהגיש לכל יהודי באשר הוא את תחושת הנוחם שפשטה בי כשקיימתי את המלצת ר' נחמן לפרש שיחתי לפני אבא שבשמיים".

מאיר פנה עם לחנו למעבד ארי פרקש שכתב את העיבוד לשיר, ואיציק פילמר שתרם מכישרונו לעיבוד הקולי, ויחד הם הוציאו שיר מרגש במיוחד הרואה אור לקראת הימים הנוראים.

https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2018/08/chertkov-VSihye-Beezri-.mp3 [1]