- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

"הבהיר" – מאיר בן אמיתי באלבום בכורה, מקורי ומיוחד • להאזנה

מאיר בן אמיתי, חסיד ביאלה ותושב ירושלים משיק בימים אלה אלבום חדש, מקורי ומיוחד- "הבהיר". את מקצוע ההלחנה לא למד מעולם, ובעצם, אף פעם לא היה סטנדרטי. בשום תחום. אך הלחנים היו בתוכו, פיכו מפנימיותו. מעומק נשמת האומן שבו הוא יוצר ומביע שירים אל הנשמה. המוסיקה שלו מעובדת היטב, עמוקה ומלאת רגש.

מאיר חזר בתשובה לפני 25 שנה וכיום משתייך לחסידות ביאלה-אוסטרובה בירושלים. הוא מנגן כבר מגיל 15 ומאז גם מלחין. אחרי החזרה בתשובה הייתה הפסקה ארוכה עד שחזר לנגן, בינתיים התמקד בהלחנה. בשבתות הראשונות של החזרה בתשובה 'פסוקי דזמרה' החלו להתנגן בראשו והגיעו אל אוויר העולם מתוך תפילות שחרית קסומות שנמשכו שעות על גבי שעות בחווית התלהבות פנימית. הוא היה מוצא את עצמו מלחין קטעים, והיה שר אותם עד מוצאי שבת בכדי לא לשכוח אותם. משם, הלחנים המשיכו והיו לכדי אלבום מלא עוצמה ורגש. "פסוקי דזמרה והמזמורים הם שירים הלקוחים מהיכל המוסיקה השמימית, וסוחפים גם בעומק הצלילים" – מעיד מאיר.

שיר הנושא של האלבום "הבהיר" על פי כתביו של הרב יהודה הלוי אשלג זצ"ל. במהלך שיעור של הרב סטסבסקי, נפל ספרו של הרב אשלג, בו מופיע השיר לידיו של מאיר. בו במקום מאיר התחבר לשיר והלחין אותו. השיר זכה להיות שיר הנושא של האלבום מכיוון שהוא השיר הראשון שמאיר הלחין, וגם אחד האהובים עליו.

"אני מאוד אוהב את השירים שבאלבום, ומאמין ומקווה שיש עוד אנשים שישמעו ויאהבו אותם, ואני מרגיש שכעת זה הזמן הראוי להוציא אותם" – מסכם מאיר.

הפצה ראשית: הינדיק הפקות.

לחצו PLAY להאזנה לשיר 'השמיים' מתוך האלבום
[audio:https://www.chasidinews.com/audio/meirbenamitai-hashamayim.mp3]