- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

'בעל החלומות'- עובדיה חממה מתוך פרויקט 'מדרשיר'

היוצר והזמר היהודי עובדיה חממה משחרר סינגל ראשון מפרויקט המדרשיר: "בעל החלומות", מתוך פרשת וישב. בהשראת פרשות השבוע כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק חממה בארבע השנים האחרונות.

"הכול החל בריטואל של קריאה ולימוד עצמי של פרשת השבוע ומדרשיה, במהלך השבת" מגלה חממה. "כבר במוצאי השבת הלחנתי את הרעיון שהתחדש בי, ובמשך השבוע הקלטתי את היצירה באולפן". וכך, מדי שבוע במשך תקופה זו, שקד על עיבוד הרעיונות וההגיגים מפרשת השבוע והפך אותם לשירת נשמה יהודית, רוחנית, מתחדשת פועמת וחיה, בסגנונו הייחודי.

לביצוע השירים, לצד חממה, יגישו את המדרשיר מיטב הזמרים מז'אנר המוסיקה היהודית המתחדשת. החל מבראשית, המדרשיר השבועי פורסם בעמוד היו-טיוב והפייסבוק של חממה, "כדי להפיץ חידודים והארות מהתורה במנות קטנות, מעין כמוסת אור שבועית המפיצה ניחוח יהדות נעים". מדרשיר בולט אחד מכל חומש יופץ כסינגל לאורך השנה, בינתיים כבר הפך הפרויקט לפינה שבועית קבועה בכלי תקשורת שונים.

לאחר חשיפת כל השירים מדי שבוע, מתכוון חממה בע"ה, לאגד את כל התכנים לספר / אלבום שלם המלווה גם בציורים מקוריים של הציירת ליאורה רוזנמן לכל פרשה ופרשה.

השיר בעל החלומות, הוא התובנה השבועית של חממה מפרשת "וישב". מילותיו מתפלפלות סביב עניין השנאה לבעלי החלומות, שתמיד עלולים להתפרש כמרוחקים ומנותקים, גם אם כוונתם לחבר ולקרב. הם מעוררי קנאה ושנאה, למרות שחזונם מלא אהבה וחסד אוניברסליים.

בכך, מכוון חממה גם לכתונת הפסים שמסמלת את הציצית, הכיפה והבגד החיצוני כמשהו מבדיל ומאיים (הדתה…?) במקום ליחס חשיבות לעומק המסרים הנעלים. גם שנאת וקנאת אחד עשר השבטים הקדושים לאחיהם הנבחר יוסף, מסבירה אולי, את השנאה שחש על בשרו העם היהודי לאורך ההיסטוריה. לצד יוסף, בשיר זה משמש גם עם ישראל בתפקיד בעל החלומות.

מילים, לחן, עיבודים, הפקה מוסיקלית והגשה: עובדיה חממה

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2018/11/עובדיה-חממה-בעל-החלומות.mp3 [1]