- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

איפה בת המלך? דודי פרישמן – "והיא לא פה"

דודי פרישמן (30) נשוי אב ל-5 הוא זמר ויוצר המתגורר בבית שמש. הוא גדל בבית דתי לאומי ברמת הגולן, וכיום חסיד ברסלב. דודי עוסק בחינוך, מוזיקה, תורה וגם… בחיבור ביניהם. בשנה האחרונה החל להופיע עם שיריו, המבטאים את עולמו הפנימי הרוחני-חסידי, בשפה ישראלית רהוטה ונוגעת.

אחת הדוגמאות המצוינות לחיבור בין כל עולמות התוכן שלו, הוא סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה שבדרך והיא לא פה – פרשנות מוזיקלית לאחת המעשיות המרגשות והבועטות ביותר – סיפור 'אבידת בת המלך' המפורסם של רבי נחמן.

המעשייה המרגשת מתארת את מסעו האמיץ והקשה של ה"שני למלכות", סגנו של המלך, במסע חתחתים להשבת הבת אל אביה. הדרך שהוא עובר רצופה קשיים, והסיטואציות איתן מתמודד בדרך מביאות אותו על סף תהום הייאוש. הוא מצליח לקבל אות מבת המלך שיוכל למצוא אותה ב"הר של זהב ומבצר של מרגליות", אך כל מי שהוא פוגש אומר לו ש…אין דבר כזה. ועדיין, מה שמחזיק אותו בדרך היא אמירה מלווה אותו ולא נותנת לא להתייאש: "אני יודע שישנו בוודאי!", המשנה למלכות מעודד את עצמו באומרו "אמצא את בת המלך למרות שלפי המצב זה נראה לא אפשרי ולא ריאלי, אבל אני מאמין".

"לכל אחד יש את האבידה הפרטית שלו שהוא מחפש", מסביר פרישמן. "ה'משהו הזה' שחסר לו. לפעמים נדמה שכבר לא נמצא את האבידה שלנו, את האושר העמוק והחזק שאנו מחפשים. האמירה לעצמנו שבוודאי נמצא את מה שאולי איבדנו, נותנת בנו כח ותעצומות להמשיך בחיפוש ולא לוותר".

בראש השנה האחרון, באומן, הסתובבה לדודי בראש תפילה נוספת. "מילים ומנגינה השתלטו לי על המוח והלב, והפכו מתפילה בראש שלי – לבית הראשון של השיר. זהו שיר על חיפוש. חיפוש אמיץ וקשה אחרי משהו שנדמה שהוא בלתי אפשרי להשגה, אושר שכבר יותר מידי פעמים ויתרנו עליו..". הוא שילב את השיר בהופעות שונות, וגילה שהקהל מתחבר מאוד לשיר, והסיפור הפשוט מצד אחד, והטעון תהפוכות רגשיות שמובילות בסופו של דבר לתקווה, נוגע ומזיז אצלנו משהו בלב. "כששמעתי את התוצר המוגמר, הרגשתי שאני מספר לעצמי סיפור ושלמרות שאני כתבתי את השיר אני מקשיב לו באותה הסקרנות, ועובר עם ה"שני למלכות" את המסע הקשה והאמיץ…"

בשבת הקרובה יחול יום הולדתו של רבי נחמן, באותו תאריך לפני 11 שנה פגש פרישמן לראשונה את האבידה שלו (אישתו), לאחר שראש השנה שקדם לו, הגיע לראשונה לציונו של רבי נחמן. "זה מרגש ומרגיש כמו סגירת מעגל!"

פרישמן, חי מוזיקה מאז היה ילד, תחילה כסולן במקהלות ילדים ונוער, בהמשך בעולם השמחות והאירועים וכעת, בכתיבה ויצירה מקורית. הוא חי מוזיקה גם בתחום החינוך: הוא עוסק בחינוך ובעבודה עם נוער מכל קצוות החברה בישראל כמו דתיים, חילונים, חרדים, עולים מאתיופיה, ועולים מחבר המדינות.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2019/04/דודי-פרישמן-והיא-לא-פה.mp3 [1]