- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

פינחס דולינסקי מארח את סיני תור: בדמייך

פינחס דולינסקי (27) גר בנצרת עילית, ביום יום הוא מלמד בישיבת כפר זיתים. בגיל שש-עשרה החל המפגש שלו עם עולם המוסיקה, אך רק כעבור שמונה שנים, בהמלצת חברים פנה אל המפיק המוסיקלי אבי טל והחל לעבוד על אלבום הבכורה. שיר הנושא של האלבום 'מעבר לפינה' שעתיד לראות אור אי"ה בחורף הבא, יצא כסינגל לפני כשנתיים וזכה להצלחה רבה. האלבום יכלול שירים מקוריים של פינחס ושירים מתוך המקורות, בסגנון רוק רך יחד עם בלדות שקטות ונוגעות.

כעת, לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה, משחרר פנחס סינגל נוסף מתוך האלבום שבדרך, אותו כתב והלחין, בהפקה מוסיקלית של אבי טל. השיר 'בדמייך' מבטא זעקה כלפי שמיא על כל מה שעם ישראל עבר, בכל הגלויות והצרות, כאשר שואת יהדות אירופה היא הבולטת שבהם, ועדיין מתוך אמונה מוחלטת בבורא עולם. סבו שנפטר לפני כשנתיים היה ניצול שואה, בילדותו כל הזמן חווה את הסיפורים והתחבר מאוד לנושא. השיר מבוצע בדואט עם הזמר סיני תור. "כבר שנים רבות שמחובר לשירים של סיני תור, וחשבתי שהוא מאוד מתאים לאווירה. לשמחתי הוא אהב מאוד את השיר והתחבר למסר שלו".

פזמון השיר מבוסס על הפיוט העתיק והמרטיט 'עוקד והנעקד' אותו שרים בהרבה קהילות לפני התקיעות בראש השנה. "אני מאוד מחובר לפיוט הזה – בכל שנה ושנה הוא מצליח לבקוע את כל העטיפות שלי מחדש, מזכיר לי שבעצם באיזשהו מקום טהור בלבנו אנחנו מוכנים לתת ולהקריב ממש את הכל בשביל ה'. "הניגון הזה הולך אתי במשך השנה כולה".

שאר מילות השיר מבוססות על תורה של ר' שלמה קרליבך לפיה ששת מיליון קדושי השואה לא נותנים לשערי השמיים להסגר. "איפה התפילות של כל השישה מליון, איך יתכן שה' לא שמע אותם?" – הוא מציף את השאלה שלא מעיזים לשאול. "משה רבנו, לימד אותנו להגיע לרמת קשר גבוהה עם הקב"ה שמשאירה את השערים פתוחים. ברגע שהתפילה מתקבלת, השער נסגר. התפילות הם אלה שמשאירים את השערים פתוחים עד עכשיו. אחרי כל מה שעברנו, צריך לדרוש מהקב"ה גאולה, כמו שהיו עושים הצדיקים".

לשיר צולם קליפ מרגש שממחיש את הפער בין הגלות לגאולה, בתפילה לה' שיאמר לצרותנו די. האסירים היהודים שנמצאים בתחילה על דרגשים בבלוקים במחנות ההשמדה, מצטרפים לאטם לשיירה הגדולה שצועדת לעבר הגאולה. הצילומים נערכו במספר אתרים מרהיבים; במושב הזורעים, בכפר זיתים, ביער לביא וב'אולמות האבירים בעכו'.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2019/05/פינחס-דולינסקי-וסיני-תור-בדמייך.mp3 [1]