- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

מדרשיר חדש לעובדיה חממה: "ברגע קטן"

ספר חמישי ואחרון, סינגל חדש: היוצר והזמר היהודי עובדיה חממה בדואט עם יהורם גאון משחרר סינגל נוסף מתוך פרויקט המדרשיר: מיזם שבועי של טקסטים ומוסיקה המפרש את פרשת השבוע מנקודת מבטו היצירתית.

בהשראת פרשות השבוע, כתב והלחין חממה רעיונות והגיגים אישיים, למעין שירי מדרש. מיזם רחב יריעה אותו הגה, יצר הקליט והפיק בארבע השנים האחרונות.

זה החל בזכות ריטואל של קריאה ולימוד עצמי של פרשת השבוע ומדרשיה במהלך השבת. "במוצאי השבת הלחנתי את הרעיון שהתחדש בי" מגלה חממה, "ובמשך השבוע הקלטתי את היצירה באולפן". ואכן, מדי שבוע הוא שקד על עיבוד הרעיונות וההגיגים מהפרשה והפך אותם לשירת נשמה יהודית, רוחנית, מתחדשת פועמת וחיה, בסגנונו הייחודי.

במרכז המדרשיר לפרשת כי תצא – "ברגע קטן", מתפעם חממה מפסוקי הנחמה של הנביא ישעיה בהפטרת השבוע. המדרשיר מתקשר באופן הבא לפרשה ולפסוק הפותח אותה: "כי תצא למלחמה על אויבך". התורה לא אומרת מלחמה "נגד" אויבך, אלא "על" אויבך, כמו כדי לומר שמלחמות – גם מלחמות על הקיום, וגם מלחמות פנימיות שלך על היותך אדם טוב יותר – הן דבר ארור, ועדיין הן חלק מהחיים. למעשה, אומר הפסוק שיציאה למלחמה על צדק, על מוסר ועל שאר ערכים נעלים היא לכשעצמה כבר ניצחון על האויב. במילים אחרות: מי שמיישר קו עם הניגודים שבו ואוסף את עצמו, ומי שקורא תיגר על חולשותיו או נלחם על עקרונותיו ועל דרכו, על אמונתו או על אומנותו בסביבה לא מכילה ולא צודקת, כבר עולה על מסלול הניצחון.

ייקח כמה שייקח, יהיו מניעות, אבל הניצחון בדרך. "איך ימתק הניצחון אם פעם לא נפסיד", כתב חממה פעם בשיר אחר, שהרי הייסורים ממרקים, ויותר מכול, "הבא להיטהר מסייעין בידו" משמיים. בעצם, כל מפעל עשייה רציני שלנו בעולם, שנעשה בשמחה, בלב שלם ומתוך חזון ואהבה ואמונה, הוא חלק מהמלחמה על בניין עולם מתוקן, והעזרה נמצאת בדרך.

במיוחד לרגעים הקשים שנכונו לנו במעלה המסע, להפוגות המעוננות ולהסתר הפנים אומר הנביא ישעיה את פסוקי הפלא, המנחמים אותנו ובאים להזכיר לנו, שכל הירידות לצורך עליות המה, ולהבטיח שלא נשכח את ההבטחה ואת החסד האלוקיים. מניצחונות הרוח המובטחים הללו יתבשם כל העולם כולו, גם הצד המנוצח!
מילה של אלוקים זאת מילה!

בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ
וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ,
בְּשֶׁצֶף קֶצֶף הִסְתַּרְתִּי
פָנַי רֶגַע מִמֵּךְ
וּבְחֶסֶד עוֹלָם, וּבְחֶסֶד עוֹלָם,
וּבְחֶסֶד עוֹלָם רִחַמְתִּיךְ
אָמַר ה' גֹּאֲלֵךְ.

כִּי הֶהָרִים יָמוּשׁוּ וְהַגְּבָעוֹת תְּמוּטֶנָה
וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ
וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תָמוּט.

וּבְחֶסֶד עוֹלָם וּבְחֶסֶד עוֹלָם,
וּבְחֶסֶד עוֹלָם רִחַמְתִּיךְ
אָמַר ה' גֹּאֲלֵךְ.

לצד הגשתו האישית של חממה, מתארחים בפרויקט "המדרשיר" אומנים מוכשרים רבים מז'אנר המוסיקה היהודית המתחדשת.

השיר רגע קטן אמנם נכלל כבר באלבום "תפילת האדם" בשירתו המופלאה והעוצמתית של יהורם גאון, אולם החידוש לפרויקט המדרשיר, הוא גרסת הדואט המרגשת שלפניכם.

המדרשיר השבועי מפורסם בעמוד היו-טיוב והפייסבוק של חממה, "כדי להפיץ חידודים והארות מהתורה במנות קטנות, מעין כמוסת אור שבועית המפיצה ניחוח יהדות נעים".

מדרשיר בולט אחד מכל חומש מופץ כסינגל לאורך השנה, ובינתיים כבר הפך הפרויקט לפינה שבועית קבועה בכלי תקשורת שונים. לאחר חשיפת כל השירים מדי שבוע, מתכוון חממה בע"ה, לאגד את כל התכנים לספר / אלבום שלם המלווה גם בציורים מקוריים של הציירת ליאורה רוזנמן לכל פרשה ופרשה.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2019/09/ברגע-קטון-עובדיה-חממה-ויהורם-גאון-.mp3 [1]