- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

עמיר בניון בסינגל שישי לקראת אלבום חמישי של 'צמאה'

הזמר והיוצר עמיר בניון מחדש את הניגון החב"די הותיק 'שהשלום שלו', בביצוע ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי, סינגל חדש מתוך צמאה 5.

זו הפעם השניה בה לוקח בניון חלק בפרוייקט המוזיקלי צמאה, זאת לאחר שביצע את השיר 'בך ה' חסיתי' בצמאה 3.

מילות הניגון: "שהשלום שלו, ישים עלינו ברכה ושלום. משמאל ומימין על ישראל שלום, הרחמן הוא יברך את עמו בשלום. ויזכו לראות בנים ובני בנים, עוסקים בתורה ובמצוות, על ישראל שלום".

עמיר בניון, המבצע בסגנונו האישי המיוחד את הניגון אמר: "אמנם כשהציעו לי את הניגון 'שהשלום שלו' לא השאירו לי מרחב בחירה כיוון שהוא נותר אחרון, אבל אני חייב לומר לכם שזה השיר הכי מדויק מבחינתי, השיר שהכי מרגש אותי ושאותו אני הכי רוצה לשיר ב'צמאה'. אני נדהם לראות איזה עושר יש לניגוני חב"ד. כל יום אני מגלה עוד ניגון מופלא!".

בחב"ד רואים במילות הניגון הזה תפילה המכילה את כל מה שיהודי יכול לבקש: שהקב"ה ישכין עלינו ברכה ושלום, ושנזכה לראות בנים ובני בנים, עוסקים בתורה ובמצוות. מלחין הניגון הוא החסיד ר' יונה כהן הי"ד, שנרצח בידי השלטון הקומוניסטי ברוסיה לפני כ-80 שנה.

שישה סינגלים יצאו בשנה האחרונה מהאלבום החמישי בסדרת צמאה, וכעת יוצא האלבום כולו לאחר הפסקה בת שנתיים מאז שיצא אלבום צמאה 4, וביניהם: "אכן אתה", הנשמה יורדת לתוך הגוף", "יוונים", ניגון לשבת קודש, "הללו", "אנא עבדא", "אימתי קאתי מר" בשבועות הקרובים עד להשקת האלבום במסגרת פסטיבל החסידות הגדול של השנה- אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, צפויים לצאת עוד חמישה ביצועים חדשים לשירים חב"דיים שורשיים.

פרוייקט צמאה צמח כסדרת הופעות המוניות, התוועדויות מוזיקליות שהן חלק מאירועי י״ט כסלו – ראש השנה לחסידות, הנחגג מדי שנה – בבנייני האומה, בירושלים. הפרוייקט, המפגיש חומרים וניגונים חסידיים עם יוצרים מכל הקשת התרבותית היהודית/ישראלית – זכה להצלחה יוצאת דופן והוליד סדרה של אלבומים ייחודיים שהגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה, לצד ערוץ יו-טיוב מצליח ועוד.

אירועי י״ט כסלו תשע״ט בבנייני האומה בירושלים, ייערכו גם השנה במתכונת של 12 מופעים שיתפרסו על פני חמישה ימים. בהשתתפותם של: חנן בן-ארי, יונתן רזאל, אברהם פריד ונאור כרמי

לחצו PLAY להאזנה לשיר