- חסידיניוז - https://www.chasidinews.com -

עובדיה חממה שר לזכרו של סג"מ ארז אורבך הי"ד

פרויקט חדש ומרגש מבית היוצר של עובדיה חממה: "והיה לארז אדיר". מיזם מוסיקלי המנציח את שיריו של סג"מ ארז אורבך הי"ד, שנרצח בפיגוע בארמון הנציב (י' בטבת תשע"ז, 8.1.2017) בן 20 היה במותו. שיר ראשון שכתב ארז הי"ד והלחין יבדל"ט עובדיה חממה מושק כעת – "מה שאני באמת צריך".

רק לאחר מותו נחשף עובדיה חממה לשירים שכתב ארז. "שיריו הילכו עלי קסם" מספר חממה, שהלחין את רוב השירים תוך מספר שבועות. "תוך כדי תהליך יצירתי זה, הבנתי שבאופן בלתי נתפס מתבשל בי אלבום שכתב לי ארז ממרחקים, נער שטרם מלאו לו 20… ואילו אני במנגינותיי – הפחתי רוח חיים למילים המונחות שם בין דפי הספר".

חממה מספר כי רוב השירים פשוטים, קצרים וחדים כשל נער בן עשרים "אבל עם חכמה של אדם בן שמונים! השירים הוציאו ממני בהתאמה לחנים שחלקם מאד צעירים ברוחם (וביניהם "מה שאני צריך באמת", כמו החזירו אותי אחורה במנהרת הזמן, ברוח השירים הראשונים שהלחנתי כשהייתי בגילו של ארז. חלק אחר של המנגינות מתכתב כמובן עם הצד הבוגר והעמוק יותר של השירים".

האלבום המיוחד חושף הלכי הנפש של נער מתבגר, תלמיד ישיבה וחייל מסור. התובנות של ארז, עתירות בשנינות והומור שובה לב. "להגשים את עצמי? לא תודה! / גם כך אני גשמי מספיק.. / מה שאני באמת צריך זו קצת רוחניות.."

את שירי האלבום ישיר חממה יחד עם בני משפחת אורבך ועם כמה מחבריו למסלול של ארז (אורי ארנד וברק וולווביק בשיר זה) ויחד עם חבריו לדרך של עובדיה וביניהם: ארז לב ארי, יהושע לימוני, גיל עקיביוב, יוסי פרץ ואילן דמרי (שמצטרף לשיר זה).

האלבום צפוי לצאת לאור בע"ה בתחילת טבת תש"פ / ינואר 2020, לקראת יום השנה השלישי לפיגוע.

לחצו PLAY להאזנה לשיר https://www.chasidinews.com/wp-content/uploads/2019/12/עובדיה-חממה-מה-שאני-באמת.mp3 [1]