התפילה לשלום ירושלים של כצל'ה ומשה זרצקי - חסידיניוז

התפילה לשלום ירושלים של כצל'ה ומשה זרצקי

מאת: מערכת חסידיניוז | כ״ג באייר ה׳תש״פ (17/05/20) 12:26 | שירים חסידיים | הדפס הדפס

כמיטב המסורת, מפיקה גם השנה עמותת "גשר של זהב" שיר חדש עם טקסט התפילה לשלום ירושלים, והפעם עם מילים שהוסיף הרב הראשי לישראל – הרב דוד לאו שליט"א.

מלחין התפילה בתש"פ הוא יעקב כצל'ה כץ. כבר כמעט ארבעים שנה, שלצד עשייה ציבורית גדושה בפעילות, מתמסר כצל'ה לאהבה הגדולה שלו הלחנת שירים. עד כה הופקו משיריו – 4 אלבומים ומחט המקול – עדיין נטויה.

את מילות התפילה לשלום ירושלים שחיבר הרב שאר-ישוב הכהן זצ"ל, שהיה ממגיני הרובע היהודי בשנת תש"ח ונשבה ע"י הלגיון הירדני. לימים, התקבלה התפילה על ידי הרבנות הראשית לישראל, ונאמרת בשבת הסמוכה ליום ירושלים. בשבת זאת, בכל רחבי העולם היהודי דורשים רבני ונשיאי קהילות, בעניין מרכזיותה של ירושלים בקיום היהודי .

הזמר והחזן משה זרצקי, מופיע על במות מגיל 5 כילד פלא, ובקונצרטים רבים בארץ ובעולם. כבר מגיל 14, משמש משה כחזן בקהילות יהודיות בחו"ל, מקוסטה ריקה מקסיקו ופנמה ועד פולין שוויץ וגרמניה. למשה קול טנור ייחודי, ושירתו המרגשת מחברת את השומעים לרגש היהודי. הוא גם משמש כסולן להקת "קול הנשמה" המופיעה בארץ ובעולם וכן בשמחות, בחופות ובר מצוות. בשביל הנשמה משה זרצקי הוא יו"ר ומייסד של עמותת המשמחים של ליאל שהקים לזכרו של חברו מגבעתי, סמ"ר ליאל גדעוני הי"ד, ההרוג האחרון בצוק איתן. העמותה פועלת בהתנדבות מלאה לשמח בעשרות בתי חולים בארץ באמצעות מוזיקה ומוזיקאים, ומנציחה בכך את צוואתו של ליאל הי"ד: "תחייכו כי חיוך זה שמחה ושמחה זה הכח להמשיך". את זרצקי מלווה בקולות מקהלת ידידים העולמית בניצוחו של יעקב רוטבלט.

השיר מופק ביוזמת 'גשר של זהב' מפעל חיים התנדבותי של עו"ד יהודה זרצקי, עבור אירוע – "שבת ירושלים והתפוצות" המתקיימת בכל שנה בשבת הסמוכה ליום ירושלים. 'גשר של זהב' מבקשת לחבר ולגשר בין רבדי העם בישראל ובתפוצות, תוך העצמת המכנה המשותף בעשייה משותפת, ליווי חיילים ועולים בודדים ומשפחות המוצא שלהם, וחיזוק מרכזיותה של ירושלים בקיום היהודי.


מילים: הרב שאר ישוב כהן | לחן: יעקב כצל'ה כץ | הפקה ועיבוד מוזיקלי: איתן סובול

לחצו PLAY להאזנה לשיר

דירוג כתבה: כוכב אחדשני כוכביםשלושה כוכביםארבעה כוכביםחמישה כוכבים
Loading...

תגיות: , , ,


השאר תגובה

תוכן תגובה